Gå til innhold
Arkivverket

[#60611] Kirkesogn i Trondheim


Gjest Ruth Gaustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Ruth Gaustad

Hvilken kirke sognet de til de som bodde i Kongens gade 1865, i Vor Frues gade 1875 og i Sandgade 1900?Hvis noen kan hjelpe meg med dette så kan jeg kanskje spare tid på letingen etter mine gamle slektninger.Mvh.Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Ruth Gaustad

Nå har jeg lett i kirkesognenes bøker og funnet ut en del av det jeg lurte på, men mye gjenstår.Ser at i mange tilfeller blir små barn begravet i samme kiste som en eldre person, er det noen som vet hvilken alder barna hadde da dette opphørte, dvs. hvor gamle var barn når de ble gravlagt separat? Årsaken er at jeg ikke finner en jente som var født 1864, i FT 1865 var hun med men i 1875 er hun borte. Har søkt i dødslister i aktuelle årstall og kirkesogn uten hell. Jeg har ikke sett på navn på barn som ble lagt sammen med andre, snart den eneste muligheten jeg ser til å finne jenta er at hun var en av dem.Ett spørsmål til, i noen tilfeller står det til slutt i notatet: 1/2 sang betalt. Hva betyr det?Mvh.Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiHar du funnet dødsfallet i kirkeboka ?Vedr FT1875,det kan jo være en mulighet for at hun er glemt i tellingenMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Har ikke funnet dødsfallet i kirkebøker. Ser at jeg har opplyst feil fødselsår, det er ikke 1864, men 1859. Hvis hun dør mellom 1865 og 1875 er hun minimum 6 år og da ble hun sikkert begravet separat.Jentas navn var Julie Nanette Vold eller Wold, adr. -65 Kongens gt. og -75 Vor frues gt.Har kikket i emigranter også for jeg vet om en fra nabostedet til mitt barndomshjem som ble sendt 'over There' nærmest med en adresselapp på seg, like etter at hun ble konfirmert. Det hører med til saken at emigranten var på Norgesbesøk da hun var 72 år og traff sin 91 årige mor i beste velgående.Mvh. Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Foreldre til Julie Nanette f. 1859 og Caroline(eller Karo-)Edvarda var: Micael Wold (også brukt Mikal og Vold) fra Stjørdal og Ingeborg Vold (f.Olsdatter Støe fra N. Fron.)Mvh Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei Ruth! Kan dette være ei eldre søster av Julie Nannette? Nr.44.Far er Mikael Vold. Ser brudgommen har adr. København og hva står det..South et eller annet.Kanskje Julie N. isåfall og eventuelt flyttet etter sin storesøster, hvis brudeparet bosatte seg på hans adresse???Et skudd i blinde? Nattinatt fra HildePermanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Prøver meg på noen lenker, men du har kanskje dette fra før? Mvh Hilde Nr, 142Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A19 (1848-1857), Fødte og døpte 1854, side 123. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2334&idx_id=2334&uid=ny&idx_side=-127>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei Ruth! Syntes det var så stort sammenfall på både mor og far og kongens gate som adresse, men har jo ikke sjekket ordentlig ut(kirsebærene må høstes i dag!Men det var da verd et forsøk! Ha en god dag begge to! Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hei Ruth! Ja, da er han vel litt for ung til å bli far i 1854 uansett. Håper du løser flokene etter hvert! Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.