Gå til innhold
Arkivverket

[#60612] Anne Hermine Julie Andreasdatter - Alstahaug, Herøy og Øksnes


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

HeiKan noen hjelpe meg med min oldemors søster, Anne Hermine Julie Andreasdatter, født 19. september 1865 i Alstahaug og døde 11. januar 1944 på Myre i Langenes sogn i Øksnes kommune. Hun var datter av Andreas Chr. Mortensen og kona Hanna Dorthea Johannesdatter. Hun vokste opp på Tormodsvoll i Alstahaug, og senere Langsanden på Tenna, Herøy.Hun fikk sønnen Andreas Kristian Hagerup Arntsen, født 4. april 1895 i Alstahaug og døde 6. februar 1974 på Myre i Langenes sogn i Øksnes kommune.Det jeg vet er at hun riste til Myre i Vesterålen som tjenestejente og der ble hun gift (?) med en Berntsen og fikk et barn.Er det noen som kan hjlepe meg med å finne hennes mans navn, når de ble gift og deres etterkommere?MvhTrond Gellein Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Andreas Johan Berntsen (1858-1933) og Anna fikk to barn, Bernhard Theodor Angel (f. 1904) og Simon Oliver Bernhof (f. og d. 1907). Bernhard flytta til Kirkenes i 1928, samme året som han blei far uten å være gift. Hva som skjedde videre med Bernhard, veit jet ikke.Barnet han fikk i Øksnes, het Hansine Alida Sofie, mora hennes var Haldis Benum, som døde ti år etterpå. I øyeblikket veit jeg ikke om etterkommere til Haldis, men skal prøve å gjøre undersøkinger.Når det gjelder Andreas Kristian Arntsen, er saka enklere. Han gifta seg i 1920 med Ludvikka Serina Schultz (1899-1987), og de fikk fem barn. Her finnes det en god del etterkommere, men det er stort sett nålevende personer, som ikke kan nevnes her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Flott, og tusen takk til alle dere som har hjulpet meg. Johan, du skriver: 'Her finnes det en god del etterkommere, men det er stort sett nålevende personer, som ikke kan nevnes her'. Har du oversikt over noen av disse, og mulighet for å sende det evt på mail til meg? (trondlokken@gmail.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Jeg skal prøve å sette deg i direktekontakt med noen av etterkommerne. Men det er omtrent sommer, så du må kanskje smøre deg med litt tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.