Gå til innhold
Arkivverket

[#60622] Hvem var han?


Gjest Tove Ellingsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Ellingsund

I Fødsels/dåpsregisteret ( Bru/Svanøy i Kinn 1869-1918) Florø, fant jeg min bestefar Berthin Mathias Ellingsund født 17.12.1890. Far hans døde samme år( ? ) han ble født. Han het Andreas Berthinius Karstensen. Hvor kom han opprinneleg fra, tro?Finner ikke noen årstall som gjør jeg kan søke i kirkebøker. Det jeg vet er at bestefar voks opp hos sine besteforeldre på Helgøy/Ellingsundet like ved Florø. Jeg ser et navn Karsten A Ellingsund nevnt som fadder, men hvordan finner jeg fødselsår m.m slik at jeg kan nøste opp i dette? Har prøvd litt forskjellig, men finner ikke ut av dette. Kan noen gi et par hint, troMvh Tove :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Lauvås

Hei hvis du går inn på folketellinga 1900 og søker på gard Ellingsund får du opp både din bestefar og søsken til din oldefar Lenke da kan du søke i samme tidsrom som hans søsken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Ellingsund

Tusen takk for hjelpa. Nå kom jeg selvfølgelig på at dette var også veien å gå for å finne opplysninger.Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Her har vi Andreas Lorents Bertinus Karstensson, fødd i 1875, nr. 100: Permanent sidelenke: Lenkesom son av Karsten Andreasson og Anne Danielsdotter Ellingsund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Ellingsund

Takk for opplysninger. Så da var han altså født i Florø. Noen har snakket om at fam opprinnelig kom fra Jølster. Dette får jeg nøste opp i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.