Gå til innhold
Arkivverket

[#60633] Størk Johannesen Storberget, Elverum, Hedmark (f. 1780)


Gjest Jan Søstuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Søstuen

Søker foreldrene til Størk Johannesen Storberget (f. 1780 på Storberget i Elverum. Døpt 27.2.1780) i Elverum. Størk ble gift med Kersti Olsdatter Likvern, f. 1792 i Likvern (Elverum) d. 22.8.1857.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Søstuen

Tusen takk Thor og Kjell-Arne. Kjell-Arne jeg fikk ikke lenken til å virke. Det står at siden ikke er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Skal vi se om den virker nå.Det fra Panterigisteret. Gjelder Mellumrydningen G.nr.158 br. 80. Kjøperen Ener Pedersen er f. 1751 på Storberget. Jeg stammer fra han.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

ang. innl 5.Rettelse: Ener Pedersen er f. 1773 d. 1840. Mellum/Mellumrydningen har G.nr. 158 br.nr. 79. Utskilt jordstykke, Mellum/Mellumjordstykke har 158/80. Der ble min far født.Jeg prøver å finne ut hvordan min slekt fikk hånd om 158/79, og fant at de kjøpte av Størk Johannesen.Nå prøver jeg om det er noen forbindelse med Størk Johannesen/Johannes Gundersen.Men hverken Størk eller Gunder blir ført videre i min slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Er nok tvilsomt om det er noen forbindelse mellom Glad slekten og min Mellum slekt.Jeg får slå meg til ro med at Ener Pedersen kjøpte 158/79 av Størk Johannesen, og dermed kom det bruket på slektens hender.MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.