Gå til innhold
Arkivverket

[#60646] Simon Martin


Gjest Mari Johansson
 Del

Recommended Posts

Gjest Mari Johansson

I födelseboken 1864 Våler, Hedmark, s.95, nr.36(Ministerialbok 1, 1849-1878) så döpts Hanna Sörine f. 1863-08-23, Döpt 1864-03-06 Far: Simon Martin Olsen Mor: Lovise Larsdotter De verkar vara bosatta i Skulstamoen, GrueDet som jag behöver hjälp med är vad står det före Simon Martins namn, jag kan inte utläsa det. Simon Martin är min mf m bror. Mvh Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Han var 'Omstreifende Kobberslager', så Skulstadmoen var nok bare et midlertidig oppholdssted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Johansson

Kan tilläga att Simon Martin Olsen ska ha gift sig 1862-10-01 Solör, Norge med Lovisa Larsdatter. Tyvärr har jag inte ´kunnat hitta det än. Simon Martin använder också efternamnen Simonse och Wermelin Mvh Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Simonsson Wermelin, Simon Martin Urmakare (man)f. 16/1 1842Utvandrad 19/9 1881 från Bjurberget, Södra Finnskoga, Värmlands län (Värmland) till NordamerikaKälla: Husförhörslängd, s. 316Emibas emigrationsakt: Södra Finnskoga S 1881 047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

På Bjurberget bor trolig hans søster Anna Simonsdotter f 1857. Hun har sine barn Anna Petersdotter f Brunflo 1884,Hedvig Petersdotter f i Berg i Jemtland 1887 og Carl Petersson f i Ljusdal i 1890.Så bor enke Hedvig Danielsdotter f i Norge 1811. Trolig Simons mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Johansson

Hanne, det stämmer bra . Anna Maria är min mors farmor och barnen är syskon till min morfar, Hedvig Danielsdatter är Simons och Annas mor. Mvh Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.