Gå til innhold
Arkivverket

[#60657] Lars Olsen Brun, Sunnfjord f ca 1750


Gjest Oddleif Ellingsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddleif Ellingsen

Jeg søker etter opphavet til Lars Olsen Brun f 1750 Sunnfjord og døde 1810 i Buksnes. Gift 28 Jul 1787, Hol kirke, Buksnes med Henricha Margrethe Olsdatter Høyer f ca 1762 Kristiansund. Bodde i 1801 i Buksnes Lenkemvh OE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Eg trur Brun-namnet har figurert i tidlegare trådar her.Eg kjenner ikkje opphavet til din Lars, men sidan han kom frå Sunnfjord, kan eg nemne to andre med namnet Brun i Sunnfjord på 1700-talet:Maren Sørensdotter Brun, f. ca. 1695, g.m. Bjørn Jensson Klingenberg, busett Indre Reksta i Kinn (no Flora), d. 1769.Elen Sørensdotter Brun, skifte 1756 på Kinn i Kinn, til enkjemannen Hans Trane og barna hennar med den første mannen, Lars Bloch.Det er nærliggjande å tru at Maren og Elen var systrer, sidan dei begge var Sørens-døtrer og budde like ved kvarandre. Men opphavet deira har eg heller ikkje klart å finne ut av. (Eg stammar frå Maren.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddleif Ellingsen

Det stemmer at Lars Olsen Brun har vært tatt opp tidligere. [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=26450&sok=brun&nr=143&antinnlegg=8&startnr=&antall=&spraak=#anker>LenkeDet hevdes i militærruller som er noget unøyaktig at han var fra Sunnmør, mens Nermo hevder at han fra Sunnfjord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.