Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Egil Glørud

[#60664] Sidsel Maria Nielsd., døpt 1777 i Rakkestad = S. M. Nielsd. Biltveten/Pytt

Recommended Posts

Gjest Egil Glørud

Hei!Noen som kan hjelpe meg med hvor det ble av Sidsel Maria Nielsdatter som ble døpt i Rakkestad, Dom. 15 e. Tr., 1777 med foreldre Niels Johansen og Ingri Svenningsdatter?[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5&idx_id=5&uid=ny&idx_side=-84>LenkeDiv. søk i FS, FT 1801, KB Rakkestad og Eidsberg, gir følgende mulige person-historie:Konf. 1794 fra Koppen - Lenke - nr. 46;FT 1801: tj.pike, Rakkestad presteg - Lenke .;Ektesk., 1806, Eidsberg som enke på Biltveten, Eidsberg -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Glørud

Skal selvfølgelig være et spørsmålstegn på slutten av overskriftenE. G.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Glørud

Hei!I gårdshist. Eidsberg, b. V, Biltveten/Pytt fortelles at Sidsel Maria Nielsdatter er fra Koppen i Rakkestad. Isak Lundsrud - som selv er oppvokst på Biltveten - har samme info. som jeg selv har funnet og antatt. Nemlig at hun er søster til Gudmund Nielsen, f. 1789 - min tipp. Lundsrud angir ikke kilder. KB ved dåp og konf. er ikke tilstrekkelig utfyllende som bevis. Kanskje har Lundrud sett at antatt bror Gudmund Nielsen er arving ved skifte® etter hennes div. ektemenn ? Dette er jo en pike som ser ut til å ha gjort det svært bra p.g.a. et par raske 'gode partier'....mvh Egil G.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.