Gå til innhold
Arkivverket

[#60700] Hjelp til tyding av kirkebok


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Lauvås

Det var jammen ikke godt å sei ka så sto der nei ;) Ser på kart over Ullensvang og ser der en plass som heter Bjotveit som ligger atteme Ringøy http://www.fonnakart.no/ de gikk jo ikke så langt for å finne seg kåna før i tiå, men dette er bare gjetting da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk for det Unni. Synest liksom ikke det er nok bokstaver til å få det til Bjo®tveit, lurte på om det var Bråvoll (like opp forbi Kinsarvik).Ellers er jeg godt kjent i dette området, men forstå disse kråketærne er ikke alltid godt.Senere ved barnas dåp, står farsnavnet hennes tydeligere og det er Hogen ell. Haagen (Håkon).Så nå spørs det om det var en Hogen/Haagen/Håkon på Bjortveit eller Bråvoll (ble vel skrevet Brovold før i tida) ca 1720.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg fant en Haagen Biørnsen og Ragnille Sylvestdr som døper en sønn Knud i juli 1716: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Kinsarvik i Ullensvang, Ministerialbok nr. A 1 /2 (1669-1719), Fødte og døpte 1716, side 64. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16790&idx_id=16790&uid=ny&idx_side=-67>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Men de står fra Kinsarvik. Da er det vel samme paret som får en datter Marita i 1726 (n° 22) Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Kinsarvik i Ullensvang, Ministerialbok nr. A 3 /2 (1719-1733), Fødte og døpte 1726, uten sidenr. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeLitt vanskelig å lese, men ser jo farens navn og moras fornavn.'Min' Martha fikk en datter Ragnilla, så det kan jo stemme bra da.De får og en datter Maren i april 1718: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Kinsarvik i Ullensvang, Ministerialbok nr. A 1 /2 (1669-1719), Fødte og døpte 1718, side 66. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her fant jeg dette paret trolovet 25 juli 1700 og gift 24 oktober: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Ullensvang, Ministerialbok nr. A 2 (1669-1732), Ekteviede 1700-1701, uten sidenr. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11710&idx_id=11710&uid=ny&idx_side=-72>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha, Yngve, da vil det si at jeg har funnet rett person? Bråvoll hører vel under Kinsarvik i dag, det er jo bare en kilometer eller to fra centrum. Det er ikke så enkelt å tyde alt dette når det i tillegg er strøket over som her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.