Gå til innhold
Arkivverket

[#60708] Utklippstavlen


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Ved andledninger får jeg opp f.eks Kopier til Utklippstavlen når jeg er på nettet.Problemet mitt er at jeg vet ikke hvor utklippstavlen befinner seg , så jeg finner ikke igjen dokumentet. Kan noen forklare meg hvor jeg finner utklippstavlen ? Dataamatør.Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Utklippstavlen betyr vel ikke annet enn dokumentet du vil ha kopien din i (?) - prøv 'sett inn' (paste) eller trykk på tastene 'ctrl v'hilsen Grete - en annen dataamatør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Noen ganger får jeg beskjed om at noe er kopiert tl utklippstavlen.Men hvor på pc'en ligger Utklippstavlen.Det må da være noen her som vet dette.Jeg selv er amatør på data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Utklippstavlen er en funksjon for bruk ved kopiering fra et sted (f.eks noen opplysninger som er lagt inn her i et tema)til et annet sted (f.eks til notater i slektsprogrammet ditt eller til skriveprogrammet ditt)Funksjonen virker ved at du først må 'merke' det du vil kopiere, dvs. holde venstre museknappen nede mens du fører musepekeren over det du vil 'merke'. Det merkede området vil få en annen bakgrunnsfarge.Slipp opp venstre museknapp når du er fornøyd med det du har 'merket'Deretter må klikke høyre museknapp og noen alternativer dukker opp. bl.a. kopier. Velg 'kopier'.Da er det du har merket kopiert inn i 'korttids hukommelsen' til datamaskinen.Gå deretter til der hvor du ønsker å kopiere opplysningene inn. Pek med musepekeren på rett sted og høyreklikk, og velg 'Lim inn'.Opplysningene på utklippstavlen blir kun lagret i 'korttids hukommelsen', og blir overskrevet neste gang du bruker denne funksjonen eller blir slettet når du slår av datamaskinen.Det finnes hurtig løsninger, men dette er grunnprinsippet.MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.