Gå til innhold
Arkivverket

[#60709] Hjelp til tyding av skrift i kirkebok i Danmark fra 1820 m.v.


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Mine 2 ganger tipp, Hans Hansen, 29 år, født i København og Marie Elisabeth Pedersen, 18 år, ble viet i Vor Frue i Svendborg Købstad i Sunds herred den 29. april i 1820. Forlovere: Mester Trobolt og Niels Hansen spekhøger.Hans var sadelmagermester i sognet da han giftet seg og Marie var tjenestepige. Vielsen fremkommer i opslag 79 ved søk i Statens arkivers arkivalieonline.dkJeg søker hjelp til å tyde hva som står skrevet i anmerkningsfeltet og til å finne Hans Hansen også tidvis skrevet Hans Peder eller Peder. Siste spor som jeg har funnet er ifra folketellingen i 1855, datert 1. februar i Møllergade N256-257 i opslag 674. H.P. Hansen, 66 år, sadelmager og Marie Hansen Jeg har søkt i dødsfall frem til 1880 yten funn Desverre så finnes ikke avgangslister søkbart på data lenger enn til 1854? De kan ha flyttet etter 1855 til en av sine sønner?Jeg fant en sønn Ludvig Harlad Sophus Hansen, 17, ugift sadelmagerlærling i F.T. for 1855 i Gjerridsgade 18 under opslag 27 hos Waldemar Rutgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Svendborg, Vor Frue, Sunds., 1814-1820, oppslag 79, s. 214, nr. 7. 'Hans Hansen 29de Aar Sadelmagermester, her i Sognet, Marie Elisabeth Pedersen 18 Aar, tjenestepige her i sognet.' 'Brudgomen havt de naturlige kopper og bruden vaccineret'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.