Gå til innhold
Arkivverket

[#60714] Thea fra Kinn iSogn&Fjordane


Gjest Berit K Grindheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit K Grindheim

Kan noen hjelpe meg med dette: Min oldemor var fra Kinn og het Thea, født i 1849. Hun ble gift med Johan Hansen fra Hammer. Jeg klarer ikke å finne Thea sine foreldre eller søsken. Blir veldig glad om noen kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Tea var ikkje noko namn som var vanleg brukt i Kinn på den tida. Det var derimot Dortea. Her er tre fødde i 1849:Dorthea Mariane, dotter av Salomon Danielsson og Pernille Martinusdotter Apneset (Førde prestegjeld, dvs. ikkje eigentleg Kinn): Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6889&idx_id=6889&uid=ny&idx_side=-97>LenkeBerthe Dorthea, dotter av Salomon Henriksson og Juditte Andersdotter Standalen: Permanent sidelenke: LenkeSønneva Dorthea, dotter av Kasper Henriksson og Pernille Olsdotter Ytre Reksta: Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Thea kan være en forkortelse av Dorthea, Marthea, f eks.Vet du hvor og når de giftet seg? Da kan farens navn stå der, det begynte å bli vanlig på denne tiden.Har du navn på Thea og Johans barn? Det kan være de kalte opp sine foreldre som og var vanlig på denne tiden.Her har du f. eks. en Dorthea øverst til venstre: Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Kinn, Ministerialbok nr. A 5 (1841-1857), Fødte og døpte 1849, side 89. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6889&idx_id=6889&uid=ny&idx_side=-97>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Foreldre Salomon Danielsen Apneseth og Pernille Martinusdtrn° 58 her kan og være en kandidat: Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Kinn, Ministerialbok nr. A 5 (1841-1857), Fødte og døpte 1849, side 92. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Fleire barn av Kasper og Pernille:1841: Oliane Kirstine1844: Juditte Sophie1846: Jens Olai1852: Henrik OlaiDet kan sikkert ha vore barn før 1841 i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her såg jeg ikke at det var kommet inn innlegg ettersom jeg holdt på med å leite. Men da ser jeg at foreldrepar n° 3 som Torodd fant var det rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Her er dåpen til Pernille i Askvoll 1819, høgre side: Permanent sidelenke: LenkeForeldre: Ole Pedersen Stavsnæs og Synnøve Arnoldsdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit K Grindheim

Hei hei Jeg er helt imponert og takknemmelig for all den hjelpen som jeg har fått av dere. Nå gleder jeg meg til å gå videre. Berit Grindheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Kasper Henrikson og Pernille Olsdtr. er mine tippoldeforeldre. Jeg har mye info om familien, men er for tiden paa Kreta, saa du faar vente til jeg kommer hjem. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Kaspar Henriksson døde 29.6.1853 i Rognaldsvåg. Pernille Olsdtr. døde 26.9.1885 i Rognaldsvåg. Pernille hadde datteren Henrikke Lovise f.24.5.1863 i 2 ekteskap med Ludvig Mathias Simonsson. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I tillegg til barna nevnt i innlegg 8 hadde de Berte Catrine f. 21.1.1838 og Henrik f. 29.6.1852. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.