Gå til innhold
Arkivverket

[#60720] Emigranter fra Ringerike, navnet Bøen


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Jeg forsøker å hjelpe en amerikansk slektning å spore noen aner fra Ringerike. Dette er desverre alt jeg har til hjelp:(Navnene er slik de framstår i US-kilder): Christian Hanson f. ca 1828 på Ringerike, gift i Norge med Mary Boen f. 22. nov. 1828 på Ringerike, datter Margaret f. ca. 1851 i Norge. Familien må ha emigrert før 1854 (neste barn var født 16. mars det året i WI)'Boen' (Bøen/Bøhn??) kan kanskje være til hjelp for lokalkjente på Ringerike? Dernest: I hvilken kirker (kirkebøker) skal jeg lete, Ringerike omfatter jo flere sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Marie Abelgård

I følge Eigil Elsruds avskrift i slektshistoriebladet Ringariki, fra utvanddringslistene på Ringerike og det begrensede tidsrummet du har gitt, tror jeg kanskje disse er verd å søke videre på. Da er det under Norderhov 1852 ført, Maren Christophersdatter Kyta født 29.11. 1828 og hennes mann Christian Hansen, Moeseie 23 år.( Moeseie kan være Jevnaker, Kyta er og i grenseområdet Haug/ Norderhov og Jevnaker.) Samme dagen er det ført ei Karen Christophersdatter født 28.04. 1833. Det står ikke noe om barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Christian Hansen Moseie og Maren Christophersdatter hadde datteren Anne Margrete til dåpen i Jevnaker i 1852 - Oppland fylke, Jevnaker, Ministerialbok nr. 6 (1837-1857), Fødte og døpte 1852, side 58 (se nedre halvdel på venstre side): LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Vielsen 8.7.1851 i Norderhov. Kan det stå Bøen på brudens far? - Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 11 (1847-1856), Ekteviede 1851, side 314. LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Else og Grethe: Det ser ut til at dere har skutt blink! Grethe, Ja, jeg er fristet til å lese det som Bøen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.