Gå til innhold
Arkivverket

[#60728] Problemer med søking i folketellingene


Gjest Ole E. Yttri
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole E. Yttri

De gangene det siste døgnet jeg har prøvd å søke i folketellingene har det gått skeis. Jeg har prøvd både i 1900, 1865 og 1801, både på landsomfattende søking og innenfor de enkelte herreder. Søkingen ender stort sett opp med at jeg får opp første side i aktuelt herred, samtidig som søkefeltene automatisk blir nullstilt.Er det andre som har samme problem? - og kan det løses?Med vennlig hilsenOle E. Yttri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Inger Bjørnaas

Jeg har den senere tiden hatt problemer under søk i folketellingene.Jeg har gjort utvalg etter forskjellige kriterier og endt opp med en fylkesvis liste over resultat. Når jeg så går inn på et fylke og velger en kommune, får jeg problemer når jeg skal gå tilbake og velge neste kommune eller fylke. Jeg får stadig opp den siden jeg prøver å komme meg fra. Enkelte ganger klarer jeg å komme videre etter noen forsøk, mens andre ganger låser det seg fullstendig og må fjerne søkeresultatene og begynne på nytt. Det er fryktelig kjedelig hvis du har gjort en mengde utvalg.Enkelte ganger virker det imidlertid som det skal. Trodde først det var noe galt med min maskin, men så har jeg snakket med flere som har vært ut for det samme.Håper dere fårstår hva jeg mener.Er det noe som kan gjøres med dette problemet ?Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg har no kjørt rundt i søk ei god stund utan å få eit slikt problem i det heile. Dermed ser det for meg ut som om det er noko med innstillingane dine som gjer at nettlesaren din ikkje går attende til servaren vår og hentar ny side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Det var pussig for jeg kjenner 2 til som har hatt samme problemet. Det er ikke alltid det skjer, men i det siste har det vært mye av det.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er vel fleire år sidan det har blitt gjort noko med dette programmet hos oss. Eg har tatt ein ny runde med fleire nettlesarar; ingen problem hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Jeg bruker Windows Internet Explorer.Et annet problem som jeg har (og noen andre jeg kjenner også) er at når jeg blar i scannede kirkebøker hender det at bare halve siden kommer opp. Resten blir hvitt. Hvis jeg så går en side fram- eller bakover for så å bla opp siden på nytt, kommer den fram på riktig måte.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.