Gå til innhold
Arkivverket

[#60736] Trenger oppslag i adressebok for Christiania peridoden 1901-1903 og 1905-1908


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Kan Noen hjelpe meg å finne addressen til Politi Johannes Mehlum (Mæhlum) innerfor disse årstall.Jeg søker etter etterslekt av min tippoldefar og ønsker dåper i Oslo , men har ikke adresser.På forhånd takk !Vennlig hilsenJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Havik

Jeg kan ikke hjelpe deg med adressen, men hvis det er sånn at Johannes Mehlum var overkonstabel ved Rådhusgatens politistasjon, så kan jeg morsomt nok fortelle at han måtte ta imot en ørefik og grov kjeft fra min oldemors søster i 1906.I den aktuelle dagjournalen fra politiet står det bl.a.:'... Overkonstabel Mehlum, vagthavende betjent ved Raadhusgadens politistation inat forklarer, at konen da hun andkom paa politistationen var synlig beruset. Hun var grov i munden sant slog efter baade komp. og konstabelen. Komp. blev kun streifet af hendes slag paa venstre øre, men hun rammede vistnok konstabelen paa øret eller kindet. Ved løsladelsen idag var hun fremdeles grov i munden. Oplæst og vedtaget.'Hilsen Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Døpt 2 juni 1907 I Johannes kirke Oslo fylke, Johannes, Ministerialbok nr. 9 (1905-1929), Fødte og døpte 1907, side 35. Permanent sidelenke: Lenke(håper linken virker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Odd Brede

Jeg henger meg på her og undres om noen kan finne ut om Anne Marie Nilsen - født Pedersen bor i Revierstrædet 5 III rundt 1905 og hvem hun bor sammen med. Se også tema 76203Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.