Gå til innhold
Arkivverket

[#60745] Noen som vet hvem som er på bildet, muligens tatt i Etne.


Gjest eli heldal
 Del

Recommended Posts

Gjest eli heldal

Har ett bilde som er tatt ca 1940. Har alltid hørt att bilde er tatt i Etne der foreldrene til min oldemor Nilsine Louise Torbjørnsdatter kom fra født 5.nov 1876 gift med Karl Peter Emanuelsson fra Sverige . . Faren til Nilsine Louise het Mathias Thorbjørnsen Linge fra Strandebarm født 25. apr 1833 og moren het Inger Larsen født 19. 0kt. 1837 på Bredeland Etne.De jeg vet navnene på er. Nilsine Louise oppe til venstre ,ved siden av henne min farmor Klara Emanuelsen.( Gift med Ernst Marius Emanuelsen som er sønn av Nilsine.) Gutten med lyse krøller fremme på bildet er min far Karl Emanuelsen, broren Asmund (med sort vest) og en fetter som heter Torbjørn (rutete skjorte)står bak min far. Alle disse var bosatt i Bergen og var på besøk i Etne men hos hvem??Noen som kjenner personene på bilde og kan hjelpe meg med navn? og hvor det er tatt.

bilete5132.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Der er en Ingri Larsdatter som blir født på denne datoen i Etne; Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8783&idx_id=8783&uid=ny&idx_side=-29>Lenke Permanent bildelenke: LenkeForeldrene bor på Stødle. Men at der kan være en forbindelse til Brøllom er jo mulig. Hennes far Lars Velumsen er fra Molnes i Skånevik, mens moren, Ragnild Nilsdtr er fra Osvåg i Etne. Det er kun en av Ingris hel - eller halvsøsken som blir boende i Etne. Nils som bor på Stødle og er gift med 1) Asgjerd Andersdatter og 2) Asgjerd Amundsdatter. Han har noe etterslekt i Etne, men ikke på Brøllom, så vidt jeg kan se.Om Ingri står det at hun flyttet ut til Arendal i 1859. Jeg finner henne imidlertid i Haugesund i 1865, gm Mathias Torbjønsen Linga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eli heldal

Takk for hjelpen igjen Arnfild. Nilsine hadde to søstre som jeg ikke finner noen sted og og lurte på om en av de på bilde muligens er en søster av Nilsine som har bosatt seg i Etne ett sted.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=19&filnamn=f71301&gardpostnr=6856&merk=6856#ovre>LenkeJeg leiter etter vielsen til Nilsine og Karl Peter, forsøker alle muligheter å finne ut litt om hvor de kunne ha gitet seg. Du har hjulpet meg tidligere på denne tråden .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.