Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Vibeke Hansen

[#60755] Johannes Olss. Langeland

Recommended Posts

Gjest Vibeke Hansen

Lurer på om noen har bygdebok for Os, Hordaland. Har Johannes Olss. Langeland født ca. 1804 på Langeland. Hans far gårdsmann Ole Johanness. på Langeland. Vet ikke morens navn. Johannes giftet seg med Synnøve Nilsdtr. Øvsttun 23.5.1836.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Her har du dåpen til Johannes.Mora heter Margretha Samuelsdatter og faren Ole Johannessen Langeland. (nesten nederst på vensre side) Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 11 (1789-1815), Kronologisk liste 1804, side 110. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11622&idx_id=11622&uid=ny&idx_side=-113>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Ole Johannessen og Magretha Samuelsdatter giftet seg 1795.(langt opp på høyre side): Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Os, Ministerialbok nr. A 11 (1789-1815), Kronologisk liste 1795, side 50. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11622&idx_id=11622&uid=ny&idx_side=-53>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Og vielsen,fra FS: Lenke (Bergen)&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=ALT DETTE FRA FS MÅ DU SJEKKE,da det KUN er opplysninger fra FS!Ser ut til at paret fikk mange barn:Peder,døpt 31 jan 1796: Lenke (Bergen)&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Samuel,døpt 29 des 1799: Lenke (Bergen)&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly= Martha,døpt 2 april 1801: Lenke (Bergen)&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Anders,døpt 28 des 1806: Lenke (Bergen)&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Anders,døpt 24 juli 1808:Lenke (Bergen)&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly= Han ble gift med KariPeersen i 1839: Lenke (Bergen)&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Baard,døpt 26 feb 1812:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Olav Johannesson var fra Tveit og født i 1765, han gifta seg med enka Margrethe Samuelsdtr Gjerde i 1795. Hun hadde to barn med Peder Pedersson Langeland (1765-1794, han drukna i Storelva)Barna de hadde sammen gifta seg: Peder f 1796 med Helga Eriksdtr Sandvik2. Johannes som over3. Samuel gm Anna Knutsdtr Fiske4. Anders gm Kari Pedersdtr Nyutløtræet5. Bård bodde i BergenMargretha var min 3. tippoldemors søster og Olavs besteforeldre var blant mine 4. tipperDette er fra Samnanger bb side 550/551Dersom du vil vite mer, kan jeg sende det til deg. Det blir alt for mye å sette opp her.Kontakt meg på min hotmailadresse: kellypetit@hotmail.comSå skal jeg sende det.Olavs oldeforeldre var blant andre Peder Hansen Tysse og Marita Knutsdtr Årland som vi har disskutert her i Samnangerslekta.Margreta hadde de samme oldeforeldrene!! For hun stammet fra Malena Pedersdtr Hope, et av Peder Hansons 'uægte' barn!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Margrethe hadde tre barn med sin første mann Peder Pederson Langeland, jeg glemte Kari f ca 1793, henne vet vi ikke noe mer om (uteglemt i bb, men hun er med i ft 1801).Siri/Sigrid f ca 1790 og død 1870 gm Sjur Monsson HøysæterSamuel f 1791 gm Synneva Monsdtr Høysæter.Disse to var søsken, men Synneva er uteglemt i bygdeboka (hun står i ft 1801)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive