Gå til innhold
Arkivverket

[#60756] Permanent sidelenker og lenke i adressefelt


Gjest Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Thorud

I forbindelse med skannede kirkebøker er det ganske vanlig at folk har problemer med at lenka som vises i adressefeltet ikke er en permanent lenke - den virker ikke etter ca 30 min.Hadde det ikke vært mulig å legge inn et tidsstempel, en idx_id og evt. idx_side i lenka i adresselinja. Hvis lenka er mer en ca 20-30 min gammel brukes idx_id istedenfor uid. På denne måten vil lenka også kunne fungere som en permanent sidelenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Hei Geir. Det har ligget i bakhodet mitt ganske lenge, men det er jo den berømmelige fingeren som skal ut :-) Andre tilbakemeldinger understøtter også det du sier. Jeg vil klare det for den sesjonen det gjelder, og ved å utvide lenka mens man blar, vil det kunne følge med nok parametere til å gjennskape resultatlista ved en senere anledning. Ulempen med det siste er at det blir en veldig lang referanselenke.Foreløpig ligger dette på vent til andre mer preserende oppgaver er gjort.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.