Gå til innhold
Arkivverket

[#60793] Ingeborg Sveinsdtr Valhammer og hennes aner og etterkommere?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Håklev

Kan være denne Ole Olsen Hordaland fylke, Møkster i Sund, Ministerialbok nr. D 1 (1882-1899), Døde og begravede 1898, side 140. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Sesilie konfirmeres 11 okt 1908 Hordaland fylke, Møkster i Austevoll, Klokkerbok nr. B 5 (1902-1910), Konfirmerte 1908, side 64. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Sesilie vielse 26 sept.1920 Hordaland fylke, Møkster i Austevoll, Klokkerbok nr. B 6 (1911-1925), Ekteviede 1920, side 81. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Utne

Dette er folka frå Budalen i Kvalvågen. Eg sette saman nokre generasjonar ein gong svigerfar og eg kom i snakk om Budalen.Det er nokså lett å finne forfedrene til desse om ein har Tysnesbøkene. Send meg ein mail på info at slekt dot utne dot nu om du vil ha ei lita gedcom-fil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Takk til bl.a.Erling for info som eg har fått pr. e-post. Når det gjelder det vi kalla for Ura eller som Erling kallar for Budalen, så var det ei våningshus der minst eit uthus. Våningshuset vart flytta tidleg på 50-tallet og vart byggt opp igjen på Sotra. Det skal visst nok stå den dag i dag kring Ågotnes. Det hadde vore fint om det hadde latt seg gjere å finne att huset.Dersom nokon har bilde av denne fine husmannsplassen i Ura, ville eg sett pris på å fått dette tilsendt på e-post: austevollslekt@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Ole Olsen var først gift med ei frå Luster, men hadde hadde dei barn saman og kven var ho eigentleg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Vielsen mellom Ole og Christi [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1942&idx_id=1942&uid=ny&idx_side=-244>Lenke Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Tysnes, Ministerialbok nr. A 10 (1848-1859), Ekteviede 1855, side 253. Da er det vel Christi vi finner døpt her (nr 88) Lenke Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Luster, Ministerialbok nr. A 4 (1821-1832), Fødte og døpte 1828, side 43. De hadde ingen barn boende hos seg ved FT 1865. Utflyttingslisten fra Tysnes sier heller ingen ting om barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Aarland

Som jeg har vet inne på i tidligere innlegg så hadde det vert fint om noen hadde bilde av husmannsplassen i Uren. jeg hadde også vert glad om noen kunne gi meg tips om hvor huset ble bygt opp igjen.Jeg fikk tilsendt biledet og da forstod jeg ganske fort hvor jeg hadde sett huset igjen mange ganger senere. Mange ganger da jeg har passert dette huset hvor det nå ligger, har merkelig nok tankene mine gått tilbake til det huset som jeg mintes fra min barndom. Jeg var bar fire fem år da huset ble flyttet. Mange andre vil nok også kjenne det igjen.

bilete5259.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.