Gå til innhold
Arkivverket

[#60808] Steffeline Larsdatter Haugland, Askøy - f 9. juli 1846


Gjest Signe Marie Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Signe Marie Solheim

Steffeline Larsdatter f 9. juli 1846 på Haugland, Askøy av foreldre Lars Olsen og Gjertrud Rasmusdatter, ble døpt i Strusshamn kirke 12. juli 1846. Jeg klarer ikke å finne henne etter det. Kan noen hjelpe? Mvh Signe Marie Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Legger lenke til dåpen til Steffeline,født 9. juli 1846.Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Askøy, Ministerialbok nr. A 5 (1836-1852), Fødte og døpte kvinner 1846, side 147. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6961&idx_id=6961&uid=ny&idx_side=-159>Lenke Permanent bildelenke: LenkeSer at foreldrene ,Lars Olsen Hougland og Gjertrud Rasmusdatter Tvetevaag ,giftet seg 21 juni 1835 i Askøy. Hans far het Ole Nielsen Hougland og hennes far het Rasmus Johannessen Tvetevaag. Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Askøy, Ministerialbok nr. A 4 (1825-1845), Ekteviede 1835, side 204. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Ifølge FS skal Gjertrud være døpt i jan 1817.Foreldrene kalles Rasmus Tweytevåg og Mangele(har ikke funnet dåpen i kirkeboken ) Lenke (Bergen)&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Fant konfirmasjonen til Gjertrud Rasmusdatter Tvedt.Hun ble konfirmert 1832.Foreldre :Rasmus Johannessen og Magnelde(?) Nielsdatter: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Askøy, Ministerialbok nr. A 4 (1825-1845), Konfirmerte kvinner 1832, side 144. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeKan dette være søsteren til Gjertrud Rasmusdatter? Petrike Rasmusdatter Tveitevåg,15 år,fødested Kollevaag. Foreldre Rasmus Johannessen og Magdeli(?) Nielsdatter. Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Askøy, Ministerialbok nr. A 4 (1825-1845), Konfirmerte kvinner 1838, side 154. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeVielsen mellom Petrike og Rasmus Konradsen i 1849.Brudens fødested er Kollevaag,og brudens far heter Rasmus Johannessen: Kildeinformasjon: Bergen fylke, St. Jørgens hospital, Ministerialbok nr. A 4 (1844-1863), Ekteviede 1849, side 147. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Jeg har vært inne på henne, og det kan være. Men det står at hun er født i Bergen... Jeg finner forresten ikke denne Steffeline igjen seinere heller... Steffelines far døde i 1848, og moren giftet seg igjen med (Hans) Martinus Rasmussen. Det kan kanskje være en liten mulighet for at Steffelines farsnavn ble til Hansen/Martinussen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Å - javel. ;) Det siste innlegget ditt så jeg litt for seint. Det forandrer sikkert saken! Jeg må kikke litt mer på de opplysningene der. Tusen takk for god hjelp! Mvh Signe Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Kan forresten fortelle at de helt sikkert er søstre, Petrikke og Gjertrud. Grunnen til at du ikke finner dåpen (19. januar 1817), er at Gjertrud er innført i kirkeboken som Olene. Navnet er seinere forandret til Gjertrud. Se arkivforumet, debatt 17243 Lenke marie solheim&nr=34&antinnlegg=9&startnr=&antall=&spraak=#ankerMvh Signe Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Signe!Ja,jeg tror kanskje det er sånn at hun vokser opp hos sin tante og onkel,denne Steffeline. SE PÅ DETTE! Vielse mellom Rasmus Johannessen Tveitevaag og Mangele Nielsdatter Kollevaag .De ble gift 1 juni 1806 i Askøy:Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Askøy, Ministerialbok nr. A 2 (1801-1818), Ekteviede 1806, side 107. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8602&idx_id=8602&uid=ny&idx_side=-62>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Jeg fant henne! Hun giftet seg med Herman Olai Madsen 29. mars 1874 i Korskirken. Det var bare det, at da het hun Steffeline Olsen... LenkeSiden finner jeg mange barn med Herman Olai Madsen til far. Moren navn er alt fra Lina Olsen til Steffeline Larsen og Lina Larsen. Men hun er 'i boks' nå. Takk igjen! Hilsen Signe Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.