Gå til innhold
Arkivverket

[#60868] Ole Olsen fra Fetsund


Gjest Laila Sandbo
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila Sandbo

Ole Olsen født 1825? i Fetsund dro til Amerika. Når vet ingen, men han døde muligens i Wisconsin 18/1-1887. Kan noen hjelpe med opplysinger om hans liv i Amerika? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei!Ole Olsen er vanligvis en genealogisk utfordring. Men her har jeg i allefall funnet konfirmasjonen til en Ole Olsen i Fet i 1841. Han er aldersmessig rundt 'din' Ole Olsen - se konfirmant nr. 18 - Akershus fylke, Fet, Ministerialbok nr. I 8 (1815-1842), Konfirmerte 1841, side 315. Permanent LenkeMen her ingen garanti for at dette er din Ole...Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sandbo

Hei Grethe! Takk skal du ha, men jeg håper fortsatt at noen vet noe om hans liv i Amerika. MVH Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei Laila!Har du noen fler opplysninger omkring dødsfallet hans? Han døde antakelig i Wisconsin i 1887.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I 1880-tellingen for Wisconsin er det opptil flere Ole Olsen som er i 50-årene, dvs. født omkring 1825 /- Lenke. Hvis du hadde opplysninger om hvor i Wisconsin din Ole Olsen døde, hadde vi kanskje kunnet 'peile' ham inn...Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sandbo

Hei igjen Grethe. Problemet er at jeg vet ingen ting om hans liv i Amerika. Jeg vet kun om noen av hans etterkommere i Norge og med navnet Ole Olsen er det muligens håpløst men takk for at du har forsøkt! MVH Laila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei Laila!Når det gjelder leting i Amerika, har det mye for seg å kontakte en norsk-amerikansk institusjon som The Vesterheim Genealogical Center http://vesterheim.org/genealogy/. Etterkommerne er kanskje nålevende personer, eller har du noen navn som du kan oppgi i dette forumet? Hvis Ole Olsen døde i 1887 i USA og har etterkommere i Norge, har han vel være gift eller fått barn/barnebarn som har vendt tilbake til Norge?Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sandbo

Hei igjen! Takk for tipset. Problemet er at han dro til Amerika etter at han hadde fått barn i Norge.Om han fikk barn på nytt igjen i Amerika er noe av det jeg lurer på. Men igjen, takk for tipset! Skal sjekke der. MVH Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sandbo

Hei igjen! Takk for tipset. Problemet er at han dro til Amerika etter at han hadde fått barn i Norge.Om han fikk barn på nytt igjen i Amerika er noe av det jeg lurer på. Men igjen, takk for tipset! Skal sjekke der. MVH Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.