Gå til innhold
Arkivverket

[#60874] skotske ressurser


Gjest solbjørg glimsdal
 Del

Recommended Posts

Gjest solbjørg glimsdal

Noen som vet om sider i skottland, tilsvarende denne? Trenger hjelp av skotske slektsforskere...Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gine Olsen

Hei!Kanskje kan du bruke noen av lenkene her fra Edinburgh Universitet ang sleksforskning? [url="http://www.geo.ed.ac.uk/home/scotland/genealogy.html>LenkeHer er den offisielle siden Scotland's People http://www.scotlandspeople.gov.uk/ men jeg syns jeg husker å ha lest en hel del diskussion ang. betaling der, så her er også en lenke til div. gratissøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei,Du kan jo poste din etterlysning her. Kan hende at flere enn meg har gjort litt søk etter aner i Skottland og kanskje kan tre støttende til !Har du forsøkt et Google-søk ? Jeg googlet Alexander McGlashan og fylket han kom fra og fikk god hjelp og flere kontakter med andre som var på let etter samme person, bl a via www.rootsweb.ancestry.com/Min erfaring med ScotlandsPeople er kun positive. Leting i deres online kirkebokregistre og andre baser medfører en liten kostnad. Ytterligere kostnad følger dersom en ønsker tilsendt transkript/kopi av de samme. En måte å komme rundt dette siste er å ta en skjermdump og spare som feks jpg-fil. Det blir dokumentasjon god nok for meg.Kjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Singstad Paulsen

Hei Solbjørg!Jeg vet jo hva spørsmålet gjelder.... Gjør som Kjell foreslår - post etterlysningen her under ny tråd og du vil sikkert få hjelp!Lykke til!Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.