Gå til innhold
Arkivverket

[#60893] Engel Olsdtr. gift med Paul Olsen Søre Engevik, Fitjar, Hordaland


Gjest Arne. D. Tveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne. D. Tveit

Jeg forsøker å finne hvor Engel Olsdatter, født 1766 på Munketeigen i Fjelberg, ble av. Den eneste jeg har funnet i folketellingen fra 1801 som kan passe er gift med Paul Olsen Søre Engevik i Fijar.Er det noen som har kjennskap til denne familien eller tilgang til bygdeboka?Mvh. Arne D. Tveit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Du har rett. Fra Jacob Aaland: Fitjar Bygdeskipnad og Bygdesoga side 247.Vs. Paul Olson Sandvoll, død ett. 1840, sk. 1792 p heile g. = 2 pd. sm. 1 gsk.Gm. 1. Ales Simonsd. Engev. Død 41 a. g. 1799. 2. Engel Olsd. Teigen, død 75 a. g. 1834. Velstandsmann; buet verd 675 rdl. i 1790, 278 rdl. utl. til Lars O. Sæbø, Skaanevik.Mvh Roger Fossum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne. D. Tveit

Takk for hjelpen. Jeg fant akkurat vielsen deres i kirkeboka og skulle legge opplysningen inn som nytt innlegg, men du var så rask at jeg ikke rakk det.Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.