Gå til innhold
Arkivverket

[#60910] Bjarkøy:Ole Steen og Magdalena Dar? Hjelp til tyding av hans yrke, hennes navn


Gjest Gry Axelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Axelsen

Troms fylke, Bjarkøy, Ministerialbok nr. 1 (1758-1797), Kronologisk liste 1790, uten sidenr.På Bjarkøy 1790 får Ole Steen og Magdallena en datter de kaller Catharina. Jeg greier ikke å tyde det som står foran hans navn, og heller ikke etternavnet.Side 1 4. notering LenkeKjenner noen til disse to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Tusen takk Berit. Jeg har et håp om at de er foreldre til skipskaptein Christopher Olsen Steen, gift med Susanna Olsd. Qvamme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Ole Steen, født i Trondheim, og Magdalena Dorph er registrert i Astafjord bygdebøker som familie 733. Ingen Christopher blant barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Takk Åse,Jeg fant en Ole Steen på Katedralskolen i Bergen, sønn av skipper Ole Olsen i Bergen. Han sluttet på skolen 1781 for å reise til sjøs. Tru hvor det ble av han.LenkeI Alta ble Skipper Ole Olsen postjektfører fra Bergen gift med Mille Halvorsdatter Aunet som var blitt dømt til Talvik fra Kolvereid, for leiemål. Nærøe prestegield i Nummedalhs fogderi' i fangeprotokoll Nr 1. 1745 - 1824. Men de kan ikke være foreldre til Ole Steen da han er født 1763, og de fikk barn rett før 1800 - tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Christopher Olsen Steen går ned med skipet, og enken og hans datter reiser ned til Tønsberg til Hans Framer. Navnet Framer har jeg ikke funnet annet enn på denne mannen.Kan han være en etterkommer av denne Pierre Frammery fransk Consul i Trundhj. Hans sønn F rammer y Hendrich Lorenz Mosheim født i 1765 går på samme skoleLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.