Gå til innhold
Arkivverket

[#60924] Nordli, hvordan finne prestegjeld?


Gjest Johan R. Sjöberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan R. Sjöberg

Hei,Min ekskjærestes mormor Marta Gunhild Jönsson var født 23.1.1918 i Dorotea sokn, Lappland, Sverige, men hun ble kirkebokført i Nordli, ifølge fødselsboken for Dorotea. I fødselsboken står det at dopattesten sendtes til 'pastorsämbetet' i Nordli 3.2.1918.Det eneste Nordli jeg funnet er Nordli kommune i Nord-Trøndelag, men når jeg prøver å søke på navnet Jönsson, Jønsson, Jønsen, Jensen, etc, så finner jeg ingenting i Nord-Trøndelag (jeg har søkt på skanna kyrkjebøker).Jeg har aldri prøvd å søke etter skanna kyrkjebøker på denne sida før, så dette er kanskje et nybegynnerspørsmål, men jeg spør likevel. Hvordan finner jeg frem her?Jeg har navnet på foreldrene: faren hette Per Johan Jönsson og var arbeider, og moren hette Marta Lovisa Kveurs, født 13.12.1898 i 'Norge'. De var ikke gifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Det ser ikke ut som kirkebøkene for Lierne/Nordli i N.Trøndelag er scannet enda for dette året.De finnes kanskje på microfilm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ser at Nordli er et prestegjeld ført som Lierne/ Nordli og Snåsa/ Lierne/ Nordli i Nord Trøndelag, men de scannede kirkebøkene går bare frem til 1902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan R. Sjöberg

Hei Erling,Takk for svar, men dessverre ser jeg ingenting i (5) på lenken. Kan du sende den igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Nytter nok ikke å legge den inn på nytt,ingenting virker i kveld ! Sånn var det i går kveld også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.