Gå til innhold
Arkivverket

[#60925] Fire søsken fra Nordre Land til Amerika

Gjest Ronny Folkvord
 Del

Gjest Ronny Folkvord

Fire søsken reiste fra Torpa i Nordre Land, til Amerika.Den første som reiste var Gunda Christensdatter, født 20.09.1851. Hun dro over i 1874, og foreldrene var Christen Olsen og Olava Halvorsdatter Flattum :[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=emikra1&gardpostnr=12333&merk=12333#ovre>LenkeDe neste som reiste over var Johan Anton Andreassen f. 05.11.1856 og Kristianna Andreasdatter f. 14.08.1854. Disse dro i 1879 :LenkeDen siste som dro var Olaf Andreassen f. 23.09.1859. Han dro i 1881.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darin Flansburg

Thank you for the tip Tordis! Now we have Gunda in the 1900 censusName: Gunda Hanson Home in 1900: Boone, Wright, Iowa Age: 48 Estimated Birth Year: abt 1852 Birthplace: Norway Relationship to head-of-house: Wife Spouse's Name: Andrew Race: White Occupation: View Image Immigration Year: 1875Household Members: Name Age Andrew Hanson 52 Gunda Hanson 48 Mary Hanson 24 Ole Hanson 17 Annie Hanson 15 Tillie Hanson 11 Alma Hanson 9 Nellie Hanson 7Darin Flansburg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hi Darin, I have also found that, and I think they lived in Pleasant, Wright co, in 1910. Andrew, Julia G (Gunda), Elmer and Nellie.John A Anderson married to Ida O. lived in Pleasant, Wright co, in 1910. In 1920 they lived at the same place and in 1930 in Belmond, same county. I don`t think they had any children.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hi Darin,I found the census records at Ancestry.com but I don`t know how to view them here. I can save them at my computer and send it to you by E-mail.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darin Flansburg

Tordis,I too have a subscription to ancestry.com. I was going to offer to send them to you if you did not have a subscription.Darin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

I have access to ancestry.com this year. Have you found the information about Johan Anton in Wright co. ? I think that must bee the right one.Now I will try to find something about Kristiana and Olaf.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Folkvord

Thank you for this information, Tordis and Darin.I think those people you found in the 1880 census from Iowa must be the ones i´m searching for.They had an older half-brother, Peter Christopherson, who emmigrated in 1887. He and his wife Pernille (Pennelia) settled in Oakland Township, Franklin County, Iowa. They lived there in 1910. I have no information about them after that.Peter and Pernille had a daughter, Pauline Marie. She was born in 1875, and moved to her parents in Iowa in 1900. She married Charles Cramer and they moved to Belmond, Wright County, Iowa in about 1915. They had several children.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei Ronny !Som du sikkert har skjønt har jeg mulighet for å søke i folketellingene i US frem til 1930. Hvis du er interessert så kan jeg lagre det jeg finner på min PC og sende det som vedlegg til deg.Min adresse er t-troenn@online.noTordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei Ronny !Sendte du meg en E-mail ? I såfall fikk jeg sletta den uten at jeg fikk lest den. Sender du den på nytt ?Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.