Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ann Christin Wold

[#60929] Ferdinand Marius Reinertsen f,25.06.1876 eller 23.09.1877 i Mandal

Recommended Posts

Gjest Ann Christin Wold

Er det noen som kan hjelpe meg å finne min oldefar , Ferdinand Marius Reinertsen født eller døpt den 25.06.1876 eller 23.09.1877 i Mandal ?Han tilhørte Frikirken og jeg har lett i alle k.bøkene , tror jeg...Kanskje har jeg oversett noe.Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg da jeg skal en tur til Mandal nå i juli,kanskje jeg kunne finne barndomstedet hans ? På forhånd takk for hjelpen !!! Mvh Ann Christin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristinn Hegna

Hei, får ikke åpnet noen kirkebøker nå, men fant ham i folketellingen for 1900 bosatt i Kristiania Lenke - og der står det oppført en annen fødselsdato.Kristinn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristinn Hegna

I følge Familysearch skal han være døpt 25 juni 1876 i Mandal av foreldrene Fredrick Reinertsen og Rasmine Nilsdatter - men som sagt kan det ikke verifiseres akkurat nå fordi bildene fra kirkebøkene ikke kan vises.Den samme kilden oppgir at Ferdinand Marius hadde en eldre bror Reinert Emil døpt i Mandal 27 april 1873.Der finner jeg også at Fredrick Reinertsen giftet seg med Rasmine Nilsdatter 19 september 1872 i Mandal.Dette kan være Rasmine i 1865-tellingen for Mandal [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f61002&gardpostnr=52&personpostnr=360&merk=360#ovre>LenkeDet er flere kandidater til Fredrick Reinertsen i tellingen, her 18 år gammel i Vanse Lenke og en annen 22 år gammel i Holme

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Iver Mosvold

Prestegjeldet for Mandal var Halse.Her er Ferdinand Marius sin dåp: Nr.105 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5728&idx_id=5728&uid=ny&idx_side=-59>LenkeHer er ekteskapsinngåelsen til Ferdinand Marius sine foreldre: Nr.25 LenkeHer er Ferdinand Marius sin fars (Fredrik Reinertsen) dåp i Holum: Nr.2 Lenke (Foreldre: Reinert Knudsen og Fredrikke Marie Fredriksdatter)Her er Ferdinand Marius sin mors (Rasmine Nielsdatter) dåp: Nr.71

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Iver Mosvold

Ser nå at lenken til ekteskapsinngåelsen for Ferdinand Marius sine foreldre ikke fungerer. – Prøver på ny: Nr.25 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=885&idx_id=885&uid=ny&idx_side=-412>LenkeRasket sammen en numerisk anetavle som blir således:1: Ferdinand Marius Reinertsen f.08.06.1876. 2:Fredrik Reinertsen f. 16.01.1844. 3:Rasmine Nielsdatter f.07.07.1848.4.Reinert Knudsen f.28.09.1800 (Øverst høyre side Lenke ).5.Fredrikke Marie Fredriksdatter (Hommen i Holme) f.24.11.1805 (Midt på høyre side Lenke ) (4 og 5 sin ekteskapsinngåelse:Nr.12 høyre side Lenke6.Niels Johannesen7. Anne Thomine Ommundsdatter (NB: Hun kalles Haagensdatter ved sin datters dåp) (6 og 7 sin ekteskapsinngåelse i 1847. Nr.22

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann Christin Wold

Tusen takk alle sammen ! Og en ekstra takk til deg Iver ! Nå kan jeg virkelig gå videre .Jeg må ha sett meg blind på Halse,for den vet jeg at jeg har gått igjennom. Tusen takk nok en gang , også for den ekstra informasjonen. Hilsen Ann Christin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.