Gå til innhold
Arkivverket

[#60929] Ferdinand Marius Reinertsen f,25.06.1876 eller 23.09.1877 i Mandal


Gjest Ann Christin Wold
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Christin Wold

Er det noen som kan hjelpe meg å finne min oldefar , Ferdinand Marius Reinertsen født eller døpt den 25.06.1876 eller 23.09.1877 i Mandal ?Han tilhørte Frikirken og jeg har lett i alle k.bøkene , tror jeg...Kanskje har jeg oversett noe.Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg da jeg skal en tur til Mandal nå i juli,kanskje jeg kunne finne barndomstedet hans ? På forhånd takk for hjelpen !!! Mvh Ann Christin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Hei, får ikke åpnet noen kirkebøker nå, men fant ham i folketellingen for 1900 bosatt i Kristiania Lenke - og der står det oppført en annen fødselsdato.Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

I følge Familysearch skal han være døpt 25 juni 1876 i Mandal av foreldrene Fredrick Reinertsen og Rasmine Nilsdatter - men som sagt kan det ikke verifiseres akkurat nå fordi bildene fra kirkebøkene ikke kan vises.Den samme kilden oppgir at Ferdinand Marius hadde en eldre bror Reinert Emil døpt i Mandal 27 april 1873.Der finner jeg også at Fredrick Reinertsen giftet seg med Rasmine Nilsdatter 19 september 1872 i Mandal.Dette kan være Rasmine i 1865-tellingen for Mandal [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f61002&gardpostnr=52&personpostnr=360&merk=360#ovre>LenkeDet er flere kandidater til Fredrick Reinertsen i tellingen, her 18 år gammel i Vanse Lenke og en annen 22 år gammel i Holme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Prestegjeldet for Mandal var Halse.Her er Ferdinand Marius sin dåp: Nr.105 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5728&idx_id=5728&uid=ny&idx_side=-59>LenkeHer er ekteskapsinngåelsen til Ferdinand Marius sine foreldre: Nr.25 LenkeHer er Ferdinand Marius sin fars (Fredrik Reinertsen) dåp i Holum: Nr.2 Lenke (Foreldre: Reinert Knudsen og Fredrikke Marie Fredriksdatter)Her er Ferdinand Marius sin mors (Rasmine Nielsdatter) dåp: Nr.71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Ser nå at lenken til ekteskapsinngåelsen for Ferdinand Marius sine foreldre ikke fungerer. – Prøver på ny: Nr.25 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=885&idx_id=885&uid=ny&idx_side=-412>LenkeRasket sammen en numerisk anetavle som blir således:1: Ferdinand Marius Reinertsen f.08.06.1876. 2:Fredrik Reinertsen f. 16.01.1844. 3:Rasmine Nielsdatter f.07.07.1848.4.Reinert Knudsen f.28.09.1800 (Øverst høyre side Lenke ).5.Fredrikke Marie Fredriksdatter (Hommen i Holme) f.24.11.1805 (Midt på høyre side Lenke ) (4 og 5 sin ekteskapsinngåelse:Nr.12 høyre side Lenke6.Niels Johannesen7. Anne Thomine Ommundsdatter (NB: Hun kalles Haagensdatter ved sin datters dåp) (6 og 7 sin ekteskapsinngåelse i 1847. Nr.22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Christin Wold

Tusen takk alle sammen ! Og en ekstra takk til deg Iver ! Nå kan jeg virkelig gå videre .Jeg må ha sett meg blind på Halse,for den vet jeg at jeg har gått igjennom. Tusen takk nok en gang , også for den ekstra informasjonen. Hilsen Ann Christin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.