Gå til innhold
Arkivverket

[#60934] Marlene Gulbrandsdatters aner.


Gjest John Simonsen
 Del

Recommended Posts

Gjest John Simonsen

Jeg leter etter anene til Marlene Gulbrandsdatter født 1730.Hun var gift med Peder Halvorsen født 1744 fra Lommedalen, hennes foreldre var Inger Hansdatter født 1704 og Gulbrand Larsen Lie født 1702.Er det noen som vet noe mer? Hisen Bjørg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ifølge FS, er det de som gifter seg her i Vestre Bærum 15. juni 1766: Kildeinformasjon: Akershus fylke, Asker, Ministerialbok nr. I 2 (1733-1766), Ekteviede 1766, side 181. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7729&idx_id=7729&uid=ny&idx_side=-187>Lenke Permanent bildelenke: Lenke forlovet 18 april.Her er det jeg fant på FS: LenkeDet stemmer med navna på hennes foreldre.Mer på FS som selvsagt må sjekkes: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Nordum

Malene Gulbrandsdatters foreldre var Gulbrand Larsen og Inger Hansdatter som bodde i Lia som var et bruk under Engelsrud i Asker.Gulbrand drev blant annet et skjenkested der i nærheten av Dikemark jernverk.Det skal forøvrig være Gulbrand Larsen Lia som skal ha vært model for eventyret om Gulbrand i Lia.Så kanskje et eventyr å lese for barn eller barnebarn ? Men jeg er litt usikker på om de som står oppført under Bjerke i Bærum virkelig er Gulbrands foreldre.Men kan ikke utelukke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.