Gå til innhold
Arkivverket

[#60941] Erling Andreas Andreassen f. i Larvik


Gjest Einar F. Løsnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Einar F. Løsnes

Hei leter etter Erling Andreas Andreassen f. 13.11.1896. døpt 18.07.1897 i Larvik. Jeg trenger ikke hans foreldre og aner. Finner en Erling Andreassen med samme fødselsdato død i Bergen under Dis Gravminner. Skulle gjerne visst om dette er samme person, og om han evt. har noen etterkommere i Bergen.Mvh. Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøver å legge inn gravstøttebildet her fra Bergen: LenkeKan hende du kan få hjelp hos kirkevergen til å finne ut hvem som betaler for gravfestet?Hustrus navn Ingrid står på støtta . Barna , om de hadde noen kan fortsatt være i live, eller gravlagt et annet sted.Lykke til med letingen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lenken virket ikke på vanlig vis, dessverre. Prøver en klipp og lim inn for å se om dette går: LenkeHustru døde i 1981, skulle tro at noen kjenner til dette ekteparet.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Pussig at jeg ikke får lagt lenke til bilder av gravstøtta i dag. Prøver nok en gang; LenkeKan hende det er mulig å finne Erling Andreas på utflytterlister?Vet du hviket yrke han hadde? Kan hende en utdannelse vil gå an å spore opp?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Alle lenkene dine virker her hos meg, Gunn. Det tar av og til noen sekunder før bildet kommer opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Så flott, Kjellaug!Plutselig virket alt her også, kan et ha noe å gjøre med at jeg bruker et mobilt breband her fra Serige tro?Andre gang jeg prøvde, lykketes jeg å få bilder på alle 3 lenkene.Har du noen gode råd til Einar om hvor han kan finne om dette er den rette mann ?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det ser ut for at han har foreldra og da kan han jo sjekke ekteskapet til denne Erling for å se om det stemmer med den faren han har. Ikke enkelt å gjøre noe for oss siden vi ikke vet hva far hans het.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om denne Erling Andreas fortsatt bodde i Larvik, så finner jeg en med samme fornavn, men Andersen til etternavn. F. ca 1896? LenkeHåper at Einar, kan komme med litt opplysninger om dette er den samme som er etterlyst. I så fall lurer jeg på hvor Andreasen-navnet kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her tror jeg at jeg fant dåpen i kirkeboka, far bruker Andersen om jeg leser rett. Dåp nr.52.LenkeOm han ikke forandret etternavn, så ville jeg tro at mannen som døde i Bergen, ikke er den samme?Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg mener at faren er oppført som 'Andresen' ved dåpen. 'r' og 'e' er ikke alltid lett å skille, så 'Andersen' i FT1900 kan for så vidt tenkes å være en feillesning av 'Andresen'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei!Foreldrene til Erling Andreas Andreassen var Johan Edvard Andreassen 1872 på Skåtan, Hvarnes og Anna Olea Mikaelsdatter f. 1872 på Støvland, Hvarnes. Jeg har leita i flere av kirkene vedr. gifte i Bergen, man har ikke funnet noe så langt. Hvis noen kan finne noe mer om ham så ville det være fint.Mvh. Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, da hadde Kristian rett i at det var ført feil navn, Andersen og ikke Andreasen ved 1900 tellingen.Finner du kirkebøkene for Hvarnes under Andebu elller Ramnes?Har prøv å leite litt men ikke funnet Erling konfirmert til nå.Hadde håpet det ville være mulig å finne han utflyttet fra Larvik, men har ikke greid å finne noen opplysninger om han her.Han kan jo ha giftet seg et annet sted enn i Bergens området?Jeg tror at du muligens kan få vite litt om hvem som fester graven etter ekteparet, om du henvender deg til kirkevergen .Håper noen kjenner dette paret. Lykke til med fortsatt leting.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kom på en annen mulighet. Om det finnes arkiv av aviser så kan det være mulig å finne igjen dødsannonsene når du har begravelsedato fra grevstøtte.Kan hende bibliotek i Bergen har slike arkiv.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.