Gå til innhold
Arkivverket

[#60955] Frøya/Hitra; Einar Singsø, Maren Singsø og Hilfred Singsø, DØD


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Noen som kan ha noen opplysninger om disse personenes DØD.Einar Theodor født18.06.1891,Bogøyvær. Død enten i Trondheim eller Frøya på 60-70 talet.Maren Anna f.15.09.1875, (søster av Einar) gift 21.10.1914 med Kristian Martin Olaussen, bosatt på Sula.Kan muligens ha blitt bosatt på Knarrlagsundet etter vert da noen av familien kom dit.Hilfred Ingolf f.16.08.1897 ( sønn av Maren) antagelig bosatt på Halten med familien, og kanskje senere Knarrlagsund.Har prøvd å sjekke diverse kilder men uten resultatGunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Ansnes

Gunnar Andre,litt merkelig dette, Hilfred bodde da i hvert fall i Knarrlagsundet. Men han døde kanskje for ganske lenge siden? Iflg. Norges Bebyggelse, ST Nordre del, levd han ca 1955. Kona hans, Anna Jenny f. Inderø, som var 1 1/2 år yngre, døde 26.10.1987 og er begravet på Bottenvika kirkegård. Der ligger også sønnen Kåre Johannes, men altså ikke Hilfred ? De 2 andre personene du nevner har jeg heller ikke funnet. Så her ble det ikke mye hjelp ...Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Knut. Ferdig med ferien?Tja. er ikke så overasket at han/ de er litt vanskelige. Har selv flere bilder fra kirkegårder der ute på Frøya av gravsteder til slekta som ikke står noen sted. De er bl.a. døde så sent som midt på 1980 tallet. Men opplysningen om at Hilfred levde senere en 1955 var grei. DU; Vis du har Norges bebyggelse. Står det noe om husa på Singsøya. Disse ble revet først fra 1939- så vidt jeg vet.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Ansnes

Skal prøve å sjekke om Singsøya er nevnt i NB, kan ta litt tid før jeg får gjort det pga ferie.mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.