Gå til innhold
Arkivverket

[#60997] Fødested Skiørland - hvilken kirkebok skal jeg lete i?


Gjest Kari Nerbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Nerbu

Denne piken er konfirmert i Overhalla Ranum kirke. Fødested er Skiørland. Vet noen hvilken kirkebok jeg skal lete etter fødselen i?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Hvis ikke dette er Berta i 1865, i så fall er hun født i Trondheim:Tellingsår: 1865 Kommune: Overhalla Kommunenummer: 1744 Navn på bosted: Skjørland Antall personer registrert på bostedet: 10--------------------------------------------------------------------------------Navn Familie-stilling Sivil-stand Yrke Fødselsår Fødested Etnisitet Tomas Matisen hf g Gaardb. og Eier 1830 OverhallaAne Christiansdatter Hans Kone g 1839 OverhallaMatis Tomasen Deres Søn ug 1857 OverhallaChristian Tomasen Deres Søn ug 1865 OverhallaElias Matisen ug Jæter 1848 OverhallaBerta Bertine Nilsdatter ug Tjenestepige 1844 ThrondhjemPeder Christiansen g Føderaadsmand 1809 OverhallaBergite Olsdatter Hans Kone g 1820 OverhallaOtte Pedersen Deres Søn ug Hjælper Faderen med Kaardriften 1849 OverhallaKaren Pedersdatter Deres Datter ug Hjælper Faderen med Kaardriften 1851 Overhalla Jeg har sjekket filen min, og noen kan falle utenfor bygdebøkene, men jeg har ikke funnet henne døpt hverken i Overhalla/Skage, Grong/Harran eller Høylandet.Hvis hun bodde på Skjørland da hun ble konfirmert er det vel også mulig at presten har skrevet feil ved konfirmasjonen.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nerbu

Denne kandidatene ser spennende ut! Jeg må lete videre. Det ligger jo så mye ute fra Overhalla og jeg kan heller ikke finne henne. Dessuten er vaksinasjonsdatoen litt spesiell i forhold til de andre konfirmantene. Det ble ikke vaksinert noen i Overhalla på denne datoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nerbu
LenkeHer tror jeg at jeg har funnet hennes fødsel/dåp (helt øverst). Men kan noen hjelpe meg å lese/tyde hva som står. Mye er lesbart, men jeg blir så nysjerrig på alt jeg IKKE klarer å lese :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gine Olsen

Hei!Her får du det jeg mener å kunne tyde og så kommer det nok noen og fyller ut huller og retter evt. feil: Født 10. Septbr og døpt 13. Octbr., Berntine Sjølthun, Hjemmedåb Konfirmeret. Uægte. Foreldre: Ungkarl, Konfirmant Niels Olsen Sjølthun 23 Aar og Chrestence Olava Larsd. 29 Aar. Faddere: Hanne Olava Olsd, Pige Anne Martha ?Tiller, Tøm......mand Peter .....? og Ungkarl Bernt Chresten Andersen.Dåpen kan ses transkribert i mindre detalj på FamilySearch LenkeMvh. Gine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Hei!Jeg tror det står faren er søefarende og ikke konfirmant. Faddere: ?? Olava Olsd, pige Ane Martha Tiller, tømmermand Peter Nielsen Kleth og ungkarl Bernt Christian Andersen.hjemmedøbt af jordemoder Ingebor Brækkanbegges 1.lejemaal efter barnefaderens anmeldelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.