Gå til innhold
Arkivverket

[#61050] Etterkommere etter Birthe (Betzy) Pontoppidan (1774-1870) og Abraham Holtermann


Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

I forbindelse med at jeg har påtatt meg å skaffe opplysninger om filosofen Jens Kraft (1722-1765) søker jeg etter etterkommere etter ovenfornevnte par.Av søk på Internett og i Distreff, ser jeg at flere har arbeidet med denne slekten. Om jeg kunne få en gedcomfil, vil jeg spare mye arbeid, og jeg kan til gjengjeld bidra med de opplysninger som jeg har funnet om Jens Kraft og hans familiære forhold i København. Jeg er spesielt interessert i nålevende etterkommere.Birthe (Betzy) var datterdatter av Jens Kraft.Min e-postadresse er navneregister@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med Lis Billeskov Jansen Sandbyvej 25 , 2730 Herlev , Danmark . Hun har sendt inn gedcom filer til Familysearch om denne familien .mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for svaret. Denne damen har vel flyttet til København. Det ligger mange biter av denne slekten på Internett i forskjellige fora. Ikke alt er riktig. Jeg ønsker å samle data og kontrollere mot kilder der hvor det er nødvendig. For å få date vil jeg også skrive direkte til de personene som har lagt ut noe og håpe at i all fall noen av adressene/e-postadressene er riktige. Ikke alle legger ut sine data på Internett, derfor denne etterlysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Hei igjen. Har du sjekket ut rootsweb.com ? Der kan du laste ned gedcom filer om det finnes noe av interesse.Mvh Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Larsen

Jeg har ei slektsbok for familien Holtermann fra 1901. Betzy Pontoppidan ble gift med Abraham Hermansen Valeur den 28.05.1802. Abraham var sønn av Abraham Holtermann sin datter Gjertrud og Herman Christian Valeur. Karrierer datoer og familieforhold er godt beskrevet, men jeg avventer dersom du ønsker spesielle oplysninger fra denne boka. Mvh Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk Jan Frode, jeg har sjekket rootsweb, og fant noen få av interesse.Kåre: Jeg vil gjerne ha en kopi av det som står om disse to. Inneholder boken etterkommere etter Betzy og Abraham? Du kan godt ta kontakt med meg på navneregister@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Jeg la ikke merke til at overskriften jeg lagde har blitt forkortet slik at Abraham har mistet etternavnet Valeur. Han levde 1777-1838.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.