Gå til innhold
Arkivverket

[#61051] Har noen mulighet for å sjekke opplysninger på Ancestry.com for meg?


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg kommer ikke lenger inn på Ancestry da perioden min er over , så jeg må forlenge denne om en stund. Men jeg lurer på om noen kan sjekke noen opplysninger på Ancestry for meg.Det gjelder Sigurd B. Johnson og Ragna Olsen , som ble viet 22 desember 1894 i Cook , Illiois i USA.På eksakt søk på Sigurd B. Johnson finner jeg noen få kandidater som jeg ønsker å vite mer om.Kanskje censusen 1900 , 1910 , 1920 eller 1930 kan gi svar på om Sigurd B.(Bolivar)Johnson f. 1868 i Christiania i Norge , og kona Ragna f.Olsen fikk noen barn sammen.Finner dere når og hvor de døde hadde det vært helt supert. Vennlig hilsenJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Treff

Hei Jan Frode.Har sett litt på det.Census 1900, Cook Co. Chicago.Sigard B. Johnson, født mai 1868 og hustru Rogina (skal være Regina) født aug. 1869. Vært gift i fem år. Immigration henholdsvis 1891 og 1890. Har tre barn.Ruth f. febr. 1896, Ebba f. mai 1897 og Harold f. febr. 1899.Kan det muligens være disse du søker.Finnes også i senere Census men kan være greit å være mer sikker før ytterligere søk.Mvh Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Tusen takk Tor.Meget tyder på at dette er kandidatene.Sigurd B. Johnson er født 25 mai 1868! Og Regina er nok trolig en Amerikansk variant av Ragna.Dersom du har muligheter for å sjekke Censusene og evt. når de døde hadde dette vært flott.MvhJan Frode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Hello ! Maybe some Americans have looked at this and can help me with 1910,1920 or 1930 Census , look at the family :Census 1900, Cook Co. Chicago.Sigard B. Johnson, born may 1868 og hustru Rogina (shall be Regina) born aug. 1869.Has been married in five years. Immigration 1891 and 1890. Has tree children.Ruth Born. febr. 1896, Ebba born. mai 1897 og Harold born. febr. 1899.Regards,Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

Om du har rett mann i 1900, er vell dette fanilien i 1920. ------------------------------ 1920 United States Federal Census about Signad B Johnson Name: Signad B Johnson [siguard B Johnson] Home in 1920: Chicago Ward 28, Cook (Chicago), Illinois Age: 51 years Estimated Birth Year: abt 1869 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Widow Race: White Sex: Male Home owned: Rent Year of Immigration: 1891 Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 660 Neighbors: View others on page Household Members: Name Age Signad B Johnson 51 Ebba Johnson 22 Clarence Johnson 18 Siguard Johnson 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Treff

Finner det samme som Kari i 1920. Foreløpig ikke funnet i 1910. En Harold Johnson født 27/2 1899 er død i Cook Co. i mai 1977. Kan være 'din' Harold. Dette iflg. SSDI.Mvh Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1930 United States Federal CensusName: Sigurd B Johnsen Home in 1930: Chicago, Cook, Illinois Age: 61 Estimated Birth Year: abt 1869 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Father-in-law Race: WhiteHousehold Members: Name Age Walter W Siems 36 Ebba H Siems 33 Walter C Siems 6 Ruth L Siems 5 Sigurd B Johnsen 61Sigurd er enkemann. Jobber som 'watchman, public building'- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Social Security Death IndexName: Ebba Siems SSN: 351-42-1180 Last Residence: 60634 Chicago, Cook, Illinois, United States of America Born: 2 May 1897 Died: Mar 1974 State (Year) SSN issued: Illinois (1965 )- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Social Security Death IndexName: Walter Siems SSN: 347-07-9736 Last Residence: 60634 Chicago, Cook, Illinois, United States of America Born: 2 Jul 1894 Died: Apr 1974 State (Year) SSN issued: Illinois (Before 1951 )- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1920 United States Federal CensusName: Walter Siems Home in 1920: Chicago Ward 15, Cook (Chicago), Illinois Age: 25 years Estimated Birth Year: abt 1895 Birthplace: Illinois Relation to Head of House: Son Father's Name: Fred Father's Birth Place: Germany Mother's Birth Place: Germany Marital Status: Single Race: White Sex: Male Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 33Household Members: Name Age Fred Siems 68 Alvina Siems 35 Hattie Siems 33 Anna Siems 31 Walter Siems 25 Alma Siems 23- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Treff

Litt 'rart' fra Census 1910.Finner Sigurd, Clarence, Ebba og Harold som 'Inmates' på Norwegian Lutheran Childrens Home. Er flere Johnson barn der men deres alder 'kolliderer' med de nevnte og er vel neppe fra samme familie.Mor er vel muligens allerede død, men hvor er far ?Finner muligens Harold i Census 1930. Han giftet seg ca.1929 med Lucille 31 år f. i Iowa. Far fra England, mor f. i Iowa. Ingen barn.Håper det bidrar litt.Mvh Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Treff

Dette er vel Sigurd jr. i Census 1930.Gift med Rose som er 20 år gammel. Hennes far og mor er født i Ill. De har en datter Lorraine som ser ut til å være født i 1930. 0/12 år gammel. I tillegg har Rose en sønn fra tidligere. Jerome 3 år. Han er tydligvis adoptert.Mvh Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.