Gå til innhold
Arkivverket

[#61070] USA 1914-18


Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Har vært i Sverge hos min mormor som nå er 87 år. Hennes far Anders Sigfrid Olsson f 26 Des 1884 i Lur Sverige, reiste over til Usa i 1914 og ble der til 1918. Han reise rundt å bygde broer. Hans far får et kort fra ham stemplet 4 April 1918 Ridgewood N.J. Det min mormor og jeg lurer på har hun noen søsken i Usa. Er det noen som kan hjelpe.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Han var ganske velsignet med barn hjemme og han levde ikke på den 'trofaste' sti hjemme. Etter 4 år i Amerika er det nok noen på andre siden. Etter åra i Amerika fikk han et nytt barn på dagen 9 mnd etter han kom hjem. Mormor er 87, hadde det vært mulig å finne ut hvor han bodde i N.J og evt barn hadde det vært gøy.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hanne Ludvigsen

Løfter frem tema igjen, kansje noen kan hjelpe? Jeg vet ikke om det finnes tellinger i den perioden?Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Hanne Ludvigsen

Prøver en siste gang om noen kan finne adressen evt barn som Anders kan ha fått i Amerika. Han bodde i New Jersey. Han kom tilbake 25 Mai 1918.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Det er vel han som ankommer New York den 16. mai 1914 med 'Frederik VIII'New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Anders OlsonArrival Date: 16 May 1914 Estimated Birth Year: abt 1885 Age: 29 Gender: MalePort of Departure: ChristianiaEthnicity/Race­/Nationality: ScandinavianShip Name: Frederik VIIIPort of Arrival: New York, New YorkNativity: Sweden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Skipet hadde gått fra Oslo den 5. mai 1914. Han er fra Lur, Boh. (Bohuslen?) i Sverige, er gift, og kona, Emma Olson Resø, er oppgitt som nærmeste slektning hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Det stemmer at han er gift med Emma. Er det mulig å finne ut hvor han bodde evt barn evt adresse?? Nå er jeg utrolig glad å takknemlig Kurt, skal ringe mormor i morgen å fortele om utreisen. Det er hun som mener at han skal ha noen barn der ute. Tusen tusen takk.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.