Gå til innhold
Arkivverket

[#61088] Borge i Nordland - Johanne Margrethe Gabrieldsdatter og Peder Jensen


Gjest Bjørg Brynildsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Brynildsen

Johanne Margrethe Gabrieldsdatter ble gift med Peder Jensen i 1806. Har noen tilgang til bygdebøkene for Borge og Valberg og er villige til å se om de finnes der? De skal være nevnt bosatt på gårdene Haugen og Sande.kan noen si meg hvem som var deres foreldre? Hilsen Bjørg Brynildsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

FT 1801 viser Johanne Margrethe på Sanne, med foreldre Gabriel Gulbrantsen og Brynnil Christensdtr. Peder bor på Hauen med sin første kone. Mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Når jeg ser på folkene som bor på Hauen i 1801, lurer jeg på om det kan være noe slektskap mellom Peder Jensen, bygselbonde, 36 år, og Hans Jensen, bygselbonde, 33 år, og Andreas Jensen, 38 år, ugift, sønn av enken Berit Pedersdatter. Det som er helt klart, er at Karen Jensdatter, 22 år, er søsteren til Hans Jensen.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I ekstraskatten 1764 for Borge og Valberg finner jeg en Jens Andersen på Hauen – jf. Börje Jonssons nettsider, hvor du finner exelfiler av ulike kilder. Scroll nedover til ekstraskatten og klikk på ekstraskatten for Borge og Valberg 1764 - http://trekilen.com/excel.html.På samme nettsiden finner du exelfiler av konfimasjon og fattigpenger av Borge og Valberg sogn, og konfirmasjon er også sortert på fornavn, farsnavn og oppholdssted. På Hauen finner jeg følgende konfirmanter:År: Navn:1781 Anders Jensen Hauen1783 Peder Jensen Hauen1786 Hans Jensen Hauen1791 Berthe Margr: Jensdr Hauen1796 Karen Jensdr: HauenDette kan være en søskenflokk og navnene synes å stemme med noen dem som bodde på Hauen i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit johansen

Hei har johanna og peder i slektstreetPeder`s far er Jens Andersen 1739-1779 mor er Berit Persdatter 1739 -1811, Haugen i Valberg. Peder `s andre kone heter Ingeborg Johannesdtr 1766-1834Johanna står det masse om i BB Borge og Valberg Vl s218 Sande -Ætta den tar for seg 12 ledd og ca 430 år. Johannas far Gabriel Guldbrantsen f ca 1736 -mai 1781 ,far Guldbrand Gabrielsens -Siri Knutsdtr f 1711LenkeJohanna `s mor Brynnil christensen datter av Christen Einersen og Martha Larsdatter vik i gimsøyHvem er i din ane rekke etter Johanna og Peder Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Brynildsen

Hei Marit Takk for fine oppplysninger. Nå skal jeg få bestilt bygdeboka på biblioteket. Det er Kirsten Bolette Martine Pedersdatter født 1815, gift med Ole Andreas Martinsen som er det barnet som videreføres i min, dvs. min svigersønns, anerekke - og mine barnebarns. Den største 'nøtta' skjønner jeg blir Peder og hans slekt. Har du anene til hans foreldre i slektstreet også? Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit johansen

Da skal vi ikke så bort fra at det er 4-5-6 menninger her ,gjennom Jens H S født 1886 sin sønn som jeg forsker for. Kontakt meg på mail for mere info,om etterslekt. Ane rekken har jeg ikke jobbet med på en stund så der har jeg ikke mere info .. marit.johansen(#)monet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.