Gå til innhold
Arkivverket

[#61094] Kristoffer Olsen på Simenstadeier, Ringsaker


Gjest Kolbjørn Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kolbjørn Pedersen

Kristoffer Olsen på Simenstadeier skal være født 8 mai 1778. Han var gift med Marte Jonsdatter. De fikk minst to barn muligens på Simenstad. Johanne i 1802 og Jens i 1819. Er det noen som er god på å lese Ringsaker kirkebok som kan hjelpe meg å finne hans foreldrene. Hvor han ble født vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Lenke til Simenstad i 1801. Det kunne være fristende å tro at Kari Christopherdatter like over Christopher Olsen og Marte kunne være hans mor?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Enkemand Ole Ingvoldsen Simenstad Ejer og Kari Christopherdatter copulerte 9/4-1776:LenkeFS har ti barn på dette paret, bl a en sønn Ingvold døpt 16/12- 1781.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Ungk Christopher Olsen Simenstad og Marte Jonsdatter ib copulerte 16/10-1800:LenkeIngvold Olsen (fadder på Johanne) er vel sannsynligvis han som er tjenestekar og 20 år på Lien Store i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Pedersen

Det kunne være kjekt om noen som kan det la ut lenken til Ole Ingvoldsen på FS. Jeg finner ham ikke. Jeg gjør vel noe galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Ole Ingvoldsen og Kari Christophersdtr hadde bare fem barn sammen,Christopher i 1778,Anne i 1780,Ingvold i 1781,Lars i 1784 og Kari i 1793. Men søker du på FS med disse to får du 10 treff, ser du nærmere etter er det bare fordi de er 'dobbelført'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.