Gå til innhold
Arkivverket

[#61098] Christiane Ovidia Christiansdtr. Vilgohs f. ca. 1812-1818 i Nordland


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Søker opphavet til Christiane Ovidia Christiansdtr. Vilgohs f. ca. 1812-1817 i Nordland død 1897 på Radøy (Manger). Noen steder står det at hun er født i Lindås prestegjeld (men hun er ikke døpt der). I første vielsen står det at hun er fra Nordland. Hun ble gift 3 ganger på Radøy:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=23&filnamn=vi12631816&gardpostnr=1265&personpostnr=4377&merk=4377#ovre>LenkeLenkeLenkeHer er hun i 1865:Lenke Her dør hun i 1897:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Takk for tipset.Her har vi Joakim født i 1815: LenkeKan ikke finne Christiane Ovidia Christiansdatter født i Bergen.Dermed tror jeg heller ikke de kan være søsken siden de opererer med forskjellige farsnavn.Håper på andre innspill.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Ja visste om henne i 1891, men problemet er hennes opphav. Håper at noen av Digitalarkivets brukere kan hjelpe meg.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Tusen takk for hjelpen! Da var hun fra Meldal i Sør Trøndelag ifølge konfirmasjonen.Har sett litt i de skannede kirkebøkene for Meldal uten å finne dåpen foreløpig. Kanskje det er andre med lokalkjennskap til Meldal som vil kjenne familien igjen?Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Ved vaksinasjonen den 14. des. 1829 står det at Christiane Ovidia Vilgohs er 17 år med fødested: 'Søeskifte'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Tusen takk for hjelpen. Jeg er overbevist om at det er rett person du har funnet i Meldal. At mor ikke har oppgitt sitt og barnefarens rette navn til presten finnes det flere eksempler på.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.