Gå til innhold
Arkivverket

[#61129] Alfrida Amalie Lundquist emigrasjon til Amerika


Gjest Jan Søstuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Søstuen

Alfrida Amalie Lundquist (f. 03.05.1869 i Grums, Wärmland). Datter av Peer Samuel Lundquist (1834-1898) fra Grums i Wärmland og Anne Halvorsdatter Finstad (1845-1895) fra Finstad i Elverum. Alfrida var gift med Otto Ottosen fra Elverum (f. 05.03.1868 og d. 22.12.1941). Ifølge emigrantlistene for Oslo, dro Otto til Amerika 28.08.1891 med bestemmelsessted Worcester. Han er da 22 år og ungkar. (Har forsøkt å legge ved copi av liste under). Oppholdet ble kortvarig, for han er tilbake i Elverum i 1895. Alfrida og Otto fikk 5 barn: Olaf Gustav (f 1894), Anna (f. 1895), Kristine (f 1897), Olga (f 1900) og Alf (f 1907).I og med at barn nummer en ble født i 1894 så må han ha vært født i USA. Jeg har vært inne på Ancestry.com og lett, men har ikke klart å finne ham. Jeg har også forsøkt å finne Alfrida sin emigrasjon til USA, men heller ikke denne har jeg funnet.Alfridas fulle navn var Ida Marie Alfrida Pedersdotter Lundquist. Hun ligger gravlagt på Elverum kirkegård med sin mann. På gravstenen står det Marie Ottosen.Er det noen som kan hjelpe med Alfridas emigrasjon til USA og fødselen av det første barnet Olaf Gustav der?

bilete5264.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en Ida Lindquist som emigrerer fra Kristiania her: LenkeSiden damen du etterlyser også hadde Ida som et av fornavn kan dette være en mulig kandidat. Hun oppgis fra Brunskog, Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

Hei,I følge konfirmasjonen til Olaf Gustav (11.okt 1908 i Elverum) så ble han født 26.mars 1894 og døpt 07.januar 1895. Moren er registrert som Frida Lundkvist.Vennlig hilsen,Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Prøver meg på en link LenkeIallefall emigrerer Maria Ljungkvist fra Oslo 8. mai 1893 til Worcester. Så da må hun ha møtt Otto ganske så snart.Vet du hvor Worcester er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei igjen !Tror forresten at Worcester ligger i Mass. så de kom nok i land i Boston.Har du vært inne på RootsWeb ? LenkeTordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.