Gå til innhold
Arkivverket

[#61138] Peder Olson og Martha Nilsdotter - gardbrukarar Svangerud, Eidsvoll 1888-189?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Peder Olson (Haug), fødd i Hafslo i Sogn 17.3.1847, gifte seg i Sogndal 19.6.1879 med Martha Nilsdotter (Kvåle), fødd i Sogndal 24.5.1850. I 1888 flyutte dette parfolket til Eidsvoll der dei same hausten døypte ei dotter fødd på SVANGERUD:* Unni Mathilde, fødd 19.6.1888.Nokre år etter flytte parfolket vidare til Grorud i Austre Aker der Peder døydde som gardbrukar 26.7.1894. Lagnaden til Martha er ukjend. Truleg skreiv dei seg OLSEN...?* Er det noon med lokal kunnskap på Eidsvoll som kan fortelja meg KOR LENGE dette parfolket budde på Svangerud og kor mange born dei fekk, medan dei budde der?* Er det mogeleg å finna Martha og eventuelt dotteri Unni i FT1900 for kanskje å finna ut meir om lagnadane deira?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg gløymde å leggja inn tilvising til Unni sin dåp i 1888: LenkeEin ser forresten mellom fadrane ein gardbrukar Ole Olson Svangerud, som eg trur må vera ein bror av Peder, som flytte til Eidsvoll alt i 1886, men som i 1890 flytte vidare til Christiania.Kanskje finst det ei bygdebok for Eidsvoll som kan kasta ljos over desse personane som budde på Svangerud rundt 1886-189?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Såvidt jeg kan se, er ingen Peder Olsen nevnt på Svangerud, heller ikke en Ole Olsen som passer med tidsrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

På s. 269 i Gårdshistorien 3. Bruk 1 (Arstun), br.(10)Nils Gustav Andersen forpaktet bort garden for 3 år til br. (11) Sigvart Austad (fadder:piga Lena Austad)og solgte 1889 for 18000 kr. til br. (12) Ole Olsen Haug br. 1889-94 (fadder: gardm. Ole Olsen Svangerud). Som du sier Lars, dette må väre broren til Peder, da Ole`s etternavn er Olsen Haug i Gardshistorien 3. Den neste bruker på Arstun Svangerud etter Ole, var Valborg Bjerke. Håper dette hjelper deg noe? Peder bodde og hjalp kanskje broren sin Ole til han flyttet med familien til Grorud. Lykke til! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Ola og Wenche for nye spennande innlegg; særleg er eg glad for opplysningane som du, Wenche, har funne. Peder er i 1888 skriven som ''selveier''; elles vil eg tru at Ole kom til garden alt før 1889, men dette er jo berre ''detaljar''.Då står det i grunnen berre att å finna ut kvar det vart av Martha Nilsdotter, enkja etter Peder, og borni deira...?Born fødde FØR Peder og Martha flytte til Eidsvoll, var mellom anna desse:* Nils, fødd i Sogndal 7.7.1880* Ole, fødd i Sogndal 2.11.1881* Ragnvald, fødd i Sogndal 12.9.1885Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Wenche - du er smartest. Du gjorde ikke som jeg, som stolte på navneregisteret over brukere av Svangerud. Der er nemlig ikke Ole Olsen Haug oppført. Altså: Sett ikke alltid din lit til navneregistere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Carsten for nye spennande innlegg!Ole Haug fødd 2.11.1884 er FETTEREN til Ole (Pederson) Haug. Han var son av Ole Olson Haug og kona Gunnhild og, ifølgje kyrkjeboki for Sogndal) fødd 1.11.1884. Denne Ole heitte Ole Johan, og han dukker opp i WW1 draft cards som gruvearbeidar busett i Stevens Co., WA, ugift, med næraste slektning Ole Haug i Christiania (faren som framleis levde).Men dødsfallet til Unni er kjempebra, og likedan Nils som emigrant i 1903. Men Martha Nilsdotter (Haug/Olsen) let seg vel ikkje gjera å finna, eller...?Nok ein stor talk for hjelpi so langt!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Hei igjen Lars! Noe jeg ikke helt skjönner er datoen som du sier Peder döde. Datteren Unni Mathilde döde jo på Eidsvoll 29/7-1894. Faren hennes lever da som gardbruker på 'Dokkentun' (vanskelig å lese)står det i kirkeboka,se link i innlegg 7. Kanskje noen kan tyde bopelen deres, tror jeg leser det feil...!? Du vet Lars, mange tok jo gardsnavnet som etternavn...kan de ha brukt eks.Dokken som etternavn(hvis eks. Dokkentun er riktig bopel. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Wenche for nytt spennande inlegg.Eg ser at det er kyrkjeboki for Austre Aker som (på same side) syner dødsfalli til både Peder Olson Haug og Unni Mathilde Haug, Peder på Grorud og Unni på ?Bækkensten? Då sonen le vart konfirmert i 1896, er bustaden oppgjeven til Tangen - Grorud. Eg er ikkje lokalkjend i denne delen av landet, men kanskje einkvan kan fortelja meg meir om desse bustadane på Grorud? Haug-namnet hadde dei forresten med seg frå Sogndal i Sogndal!Elles er det lagnaden til Martha som er ''hovudproblemet'' mitt no. Kvar er denne huslyden i FT1900?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Peder og Marta står ikke som innflyttere til Eidsvoll. Det eneste sikre ser ut til å være at de oppholdt seg på Svangerud fra seinest 02.09.1888 til i hvert fall 15.02.1891, da dattera Petra Marie døpes, nr. 14: Lenke Det må nok antakelig være slik Wenche (5) skriver at han bodde hos broren Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Trond for spennande og interessant innlegg. Då har me eit namn til å leita etter i FT1900(!); elles er det tydeleg, som du òg seier, at dei to brørne må ha drive garden Svangerud i lag dei åri dei budde på Eidsvoll.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Ole Haug var i følge Eidsvoll bygds historie bind II, 3. del, side 269 brukere på bruk 1, Arstun Svangerud 1889-94. I 1900 finner vi dem igjen i Tomtegata 9 i Oslo, der han står oppført som hotellvert: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f00301&gardpostnr=504&personpostnr=7874&merk=7874#ovre>Lenke. Som vi ser var det bare sønn Anton Ullman som var født i Eidsvoll, nr. 54: Lenke Han utvandra til Wisconsin 1910, nr. 199866: Lenke Gina Ovidia var født 1892, nr. 12: Lenke . Det må i så fall kanskje bety at Ole hadde flyttet til Oslo minst to år før han solgte Svangerud. Jenny 1894, nr. 138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.