Gå til innhold
Arkivverket

[#61140] Tydehjelp KB vielse 1777 Bø Telemark


Gjest Gro Berit Sternang
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Berit Sternang

Copul. ungkarl og Soldat Helje Evensen og pige Gunnil Evensdtr. ??. Kan dette være bosted?Her mangler også oppført Caut., kan det være at det er dei samme som for de trolovde rett etter?Det er 3. siste oppføring høyre side.Lenke Mvh Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Ordet etter 'Gunil Evensdtr.' er ikke bosted, men ny setning som begynner slik: 'Same dag trolovet' ...osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Knutsen

Hei Gro Berit.Denne Hølje Eivindsson Dale er bror til Øli Eivindsdatter Dale/Hasleviki som blei gift med Sterke-Nils, men det vet du nok. Det står greit om disse to i Seljord IV av Karlberg, side 291.Mvh. Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Hei til deg også Bernt.Joda, Hølje/Helje er min 3xtippoldefar. Jeg prøver å finne foreldra til kona Gunhild, for å få det dokumentert at ho er fra Erikstein, men har ikke klart det enda.Mvh Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Knutsen

Hei Gro Berit.Det er en stor mulighet for at din Gunhild,f.1748, er datter av Eivind Olavsson Erikstein og kona Guro Kittilsdatter Tveitan som giftet seg 1748 iflg. Bøsoga III, side 378. Hun er ikke oppført der, bare Olav,f.1751 og Ingeborg,f.1755. Om du får dette dokumentert, ville jeg gjerne få rede på det. (Jeg har meget store problemer med å lese kirkebøker fra den tid.)Mvh. Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Hei igjen!Meinar å ha funne ho nå, hadde bare ikkje kome så langt å få lagt det inn her.LenkeVenstre side nr. 39: døpt 6. juli 1749 Even Erichsteens Datter Gunnild. Høyre side introd. 40, Even Erichsteens qv. Guroe.Er enig at skrifta er vanskeleg her, måtte leite meg fram til dei som var døpt Gunnild, og så prøve å tolke farsnavn.Mvh Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.