Gå til innhold
Arkivverket

[#61143] Hvem var Krispinus Gregoriusen Hammer f.ca.1709 S&F


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Halvorsen

Søker opplysninger om opphavet til Krispinus Gregoriusen Hammer f.ca.1709han ble viet 1733 i Jølster S&F med Dorthe Nilsdtr. (også ukjent)3. registrerte barn så langt:Gregorius f.?Nils f.ca.1734 viet 21.06.1762 med Ragnhild Knutsdtr. Navnløs.Mari f.ca.1750Er det noen som har opplysninger om hvem foreldrene til Krispinus Gregoriusen Hammer var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk JanJeg har sett den dåpen på FS., men i soga om Jølster av Joleik, finner jeg ikke Krispinus, eller hans far Gregorius nevnt. Derfor lurte jeg på om noen har kjennskap til denne familien.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Da fant jeg dåpen, og den stemmer med den Jan fant frem på FS.(2)ca. midt på høyre side, under 23 sep.1709LenkeDersom det er Sloten det står etter faren, er det merkelig denne familien ikke er nevnt i Soga um Jølster av Joleik. Jeg tror dette er samme gård som Slaatune.Er det noen som vet om dette er samme gård, eller om jeg er på villspor her også ?mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.