Gå til innhold
Arkivverket

[#61164] Hvor var de i 1801?


Gjest Arne Solås
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Solås

Lasse Iversen Sanden giftet seg i Ytre Holmedal den 5. mai 1793 med Anne Østensdatter Sørebø. I 1814 får de sønnen Carl. Men jeg klarer ikke å finne Lasse og Anne som gifte folk i 1801. Bør jeg skifte briller eller....?Kanskje et oppslag i bygdebøkene for Hyllestad/Lavik eller Fjaler kan gi et svar? Håper noen kan hjelpe.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

På Sørebø i 1801 finn vi Østen Halvorsen og kone Brithe Giørgensdtr. Er dette Anne sine Foreldre? De har to fosterbarn med etternavn Lassesen. Er det en sammenheng her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Takk for responsen, Bjørg.Jo, jeg har akkurat sett på det samme og stilt meg det samme spørsmålet. Ved tellingen i 1801 på gården Storaker i Askevolds prestegjeld finnes en Anne Østensdatter i tjeneste. Under henne er ført en Mathias Lassesen til oppfostring. Kan det være hennes og Lasses sønn? Der finnes en Lasse Iversen Sanden i 'Evindvigs' prestegjeld i 1801, - men han er ifølge tellingen ugift. Kan de ha skilt seg for så senere å ha giftet seg på nytt eller..? Er ikke så lite i villrede her.Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.