Gå til innhold
Arkivverket

[#61177] Martin Johansen, Norderhov 1913/Hvittingfoss


Gjest Anne-Lise Frøshaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Frøshaug

HeiLeter etter min oldefar som ifølge kirkebøker skal ha vært dagarbeider på Gomsrud, Vestre Sørum i Norderhov rundt 1913. I følge min bestemor, som nå er død, var han fra en stor gård rundt Hvittingfoss. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, vet du når oldefaren din ble født sånn ca.? Var han fra Hvittingfoss? Hvittingfoss tilhører Kongsberg idag, men mener det tilhørte Vestfold tidligere, så jeg er usikker på hvilken kirkebok vi i såfall snakker om, men det er det sikkert noen her på Forumet som kan bistå med.vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Helene Amundsen

Hei. Det er svært lite opplysninger du har, men jeg fant en Martin Johansen som gifter seg her som nummer 1 i 1911: LenkeKan dette være dine oldeforeldre? Men denne karen er både døpt og konfirmert i Norderhov. Så det er kanskje ikke rett mann?mvh Marit Amundsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Frøshaug

Hei. Ja her er det lite å gå på. Min oldemor er født i 1892, så jeg må nesten bare gå ut ifra at han er omtrent på samme alder. Min bestefar er født i 5/4-1913 på Kvindeklinikken i Oslo, uekte. Ifølge rykter skulle han være arving til en stor gård i Hvittingfoss-området. I kirkebøkene står Martin Johansen oppført som dagarbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Iflg. kirkeboken er begge født i 1892.Da er nok dette en god kandidat (nr 1 1893) LenkeVed siden av å drive gården Bakke i Komnes drev Johan Martinsen m/familie også hotell og landhandleri i Hvittingfoss. Familien flyttet i 1920/21 til Kristiania.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.