Gå til innhold
Arkivverket

[#61190] Søkjer personar i Trøndelag; Henri Husan og Ivar Bragstad.


Gjest Torbjørn Hillersøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Hillersøy

Henri Husan vart gift med Margit Samsonsdtr. f. 1900 i Kinn.Ivar Bragstad vart gift med Astrid Oliva Samsonsdtr. f. 1905 i Kinn (syster til Margit)Er det nokon som har kjennskap til desse, evt. når dei vart gift og born?Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!Her er vielsen til Henrik Husan og Margit Alberte Langø, vielse i Strinda, (Lade kirke) 13.08.1921, par nr. 24: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Strinda (Moholt) i Strinda, Ministerialbok nr. 607A05 (1916-1935), Ekteviede 1921, side 644-645. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3124&idx_id=3124&uid=ny&idx_side=-328>LenkePar nr. 25 samme kilde er trolig Henriks bror, Erling.Her er familien Husan i 1900-tellingen for Trondheim:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er datteren Annie Elfrida, f. 1922: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Strinda (Moholt) i Strinda, Ministerialbok nr. 607A05 (1916-1935), Fødte og døpte 1922, side 282-283. Permanent sidelenke: LenkeMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

På Gravminner DIS-Norge, id 425134: Annie Elfrida Bydal, f. 06.09.1922, død 2006, gravlagt i Førde. Kan det være Annie Elfrida f. Husan?Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Tusen takk for svar! Eg har dessverre ikkje fleire opplysningar på Ivar og Henrik.Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Kva er oppgitt for Henrik og Margit som Foreldrenes bopel i lenka i (4)? Eiklund Klingenb--------?Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åshild Vang

Den 8.november 1900 ble en Ivar Bragstad født på Bragstadplass på Inderøy. Han ble døpt i Hustad Kirke og konfirmert i Sakshaug Kirke. Foreldrene var Anna Olava Johansdatter og Peter Andreas Olsen Bragstad. Peter Andreas var kalkverkarbeider, - først på Strømmen Kalkverk og senere på Hylla Kalkverk på Røra. Familien bosatte seg på Røra.Ivar flyttet til Trondheim. Han er i flg. 'Adressebok for Trondhjem' bosatt i Snorres gt. i 1920. Om det er denne Ivar Bragstad som blir gift med Astrid fra Kinn vet jeg igenting om, men det kan være en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Tusen takk for svar! Det er i alle høve ikkje usannsynleg at begge dei to systrene møtte sine tilkomande i Trondheim.Fins det fleire av 'Adressebok for Trondhjem'? Seinare utgåver?Klingenberg ligg på Rosenborg i Trondheim, men det er ikkje på Moholt (Strinda). Eller kanskje Rosenborg høyrde under Strinda på 1920-talet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!Klingenbergløkken lå på 1920 tallet i Strinda kommune. Hvis lenken virker kan du se hvor den lå. [url="http://www.kildenett.no/kilder/1204534219.64>http://www.kildenett.no/kilder/1204534219.64 På det flate jordet på bildet mellom Klingenberg gård (til høyre) og den gamle bebyggelsen på Lilleby, ligger i dag bl.a Lademoen kirkegård. Adressebog for Trondhjem, Trondheim adressebok 1888 - 1993 (digitalisert: 1888-1920)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Tusen takk, Randi! Lenka virka den. Artig å sjå Rosenborg/Lade-området i Trondheim på den tida!Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Ang. innlegg (9)Snorresgt. ligg på Elgeseter. Høyrde Elgeseter under Domkirken i Trondheim i 1920?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Snorres gt. tilhører Domsognet: http://www.piaglass.com/jaslekt//Kirkesogn2.htmJeg har sett igjennom kirkebøkene for Domkirken, Vår Frue, Bakke, Lade, Lademoen, Moholt, Ila kirker for de som er digitalisert og har oppl. fra ca. 1925 og framover, og ikke funnet Ivar Bragstads vielse. Nå er ikke alle av de jeg har nevnt som har vielser på 1920-tallet, det gjelder bl.a Domkirken såvidt jeg husker i farten. Og obs. jeg kan ha oversett noe, det gikk litt fort her om kvelden.Jeg har ikke sett på borgelige vielser for de ulike kirkene.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Du verden, og hjerteleg takk for anstrengelsen!! Domkirken har vigsler på 1920-talet; eg såg igjennom Domkirken frå 1920-1930, men der var ingen Ivar Brakstad der heller.Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

Jeg kan som en fjern slektning av Ivar Bragstad opplyse at han han iallefall hadde fire søsken; Olaf, Peder, Anne og Anton.Jeg har notert at han hadde to andre barn; Svein og Eli - men jeg har ingen kilder mht. dette.Ellers har jeg forfedre til Ivar Bragstad langt tilbake i tid - men da må du ta kontakt på epost: hallvardbragstad(alfakrøll)gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Takk for henvendelsen, Hallvard! Då tek eg kontakt pr. e-post (truleg i kveld).helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.