Gå til innhold
Arkivverket

[#61203] Bilder av ukjente


Gjest Tor Kvien
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Takk for det, Tor Kvien!Ja jeg har tidligere sett gjennom lista, men uten å finne Daniel. Derimot har jeg sett bilder av andre i slekta mi. Vet du hva bildekopier vil koste? Jeg har ikke funnet noen pris på noen av dem.Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Kristin,Jeg assosierte ikke navnet Åsen med Åsen i Eid, men hvis din tippoldefar var Ole Didrichsen, død 1902 på Åsen, var han bror til 2 ektefelle til min tippoldemor. Det hadde en sønn, Rasmus, som følgelig var søskenbarn til din oldefar.Med utgangspunkt i at Rasmus og Ole var søskenbarn, er det ikke usannsynlig at Rasmus hadde bilder av søskenbarnet sitt. http://snipurl.com/3gotp [ http]Jeg kunne godt tenke meg å sammenligne med bildene dine. E-post adresse finner du på hjemmesiden min. Ellers har vi utvilsomt felles aner på Naustdal. :=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Det er litt morsomt å se etter familielikhet på bildene. Jeg synes mannen på nummer 4 og damen med perlekjede nr 11 begge ligner på din Sygni Rasmine Christensdtr. Dessuten ligner etter min mening Mann nr 20 på Rasmus Elias Pauls. Sindre. Og til sist synes jeg mannen til høyre på nr 17 ligner Kristian Johansen Kvien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Kari Larsen, takk for kommentarene og tipset om registeret over fotografer. 'Min' Sygni Rasmine Christensdatter som er min farmor gikk gjennom disse og andre bilder før hun døde i 1961 94 år gammel, så henne kan vi nok utelukke. :=)) Derimot var det en fetter til min bestefars onkel fra Aasen som var snekker i Ålesund og som kan være en av personene på bilde 19, jfr. innlegg 23. Jeg håper å høre mer fra Kristin S. Aasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Tor K.Her har du meg igjen. Hyggelig å lese at du håper å høre mer fra meg. Beklager sent svar. Har vært bortreist de siste dagene. Nå har jeg sendt mail til deg de tre bildene jeg nevnte. Den personen du antar er snekkerbroren til Didrik er vel i bilde 20 og ikke i bilde 19 som du nevner, jfr. bildebasen med de ukjente personene.Jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre bilder mindre så de ikke tar så stor plass i tema. Derfor sendte jeg bilder på filer til deg.Det er riktig at Ola Didriksen Nøstdal, f. ca. 1840 var far til oldefar Didrik.Hvilket bildenr. sikter du til (og hvilken bildelenke finner jeg det på) når det gjelder Rasmus sitt søskenbarn Ola, jfr. innlegg 27? For meg så det ut som stort sett Kvien-folk.mvh. Kristin S.Aa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Kristin. Hvis filene er store kan det by på problemer. Bruk da heller denne adressen: tkvien@gmail.com. Der er plassen omtrent ubegrenset mht størrelser på vedlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei.Nå har jeg sendt mail med bilder til oppgitt mailadresse i forrige innlegg.Jeg lurer på om det var bilde 19 eller bilde 20 du mente, jfr. mitt spørsmål i innlegg 32. Jeg lurer også på hvor jeg finner Rasmus sitt søskenbarn, Ola. Hvilket bildenummer og hvilken base? Jfr. innlegg 32.Er spent på om det er bilder av Ola D. Nøstdal og Samuline Johannesdtr. Aashamar?mvh. Kristin S.Aa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.