Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lars E. Øyane

[#61213] Albrigt-namnet i Sogn - kvar kjem det ifrå?

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Ein Albrigt (farsnamn ukjent) dukkar opp som gardbrukar på Klokkargarden Kvam i Hafslo sist i 1620-åri og skal ha vore gift med ei dotter til den rike storbonden Gunder Alme, som hadde slekt spreidd i store delar av indre og midtre Sogn.Albrigt-namnet er kjent frå Slinde i Sogndal, der ein Albrigt Thomasson er nemnd frå 1661. Han er truleg for gamal til å vera ein soneson av ''min'' Albrigt, men kanskje er han i slekt?Elles ser eg at Albrigt-namnet sporadisk er nytta lenger utover Sognefjorden og i Sunnfjord, men mange er dei ikkje.Om nokon har tips å koma med når det gjeld bruken av dette namnet kring 1600, ville eg setja stor pris på å få greie på det!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jo Rune Ugulen

Hei, Lars. Eg har fram til 1626 funne følgjande med dette namnet i Sogn (både Indre og Ytre. Då har eg gått gjennom det aller meste av lensrekneskapane fram til 1626-27. Rimelegvis er det tale om berre tre personar, ettersom det er rimeleg å rekna med at dei tre i Vik er ein og same mann, og at drengen på Beim i 1625 er identisk med drengen på Kvam i 1626 og utetter. Husmannen i Tjugum skipreide er neppe identisk med nokon av desse. For tida etter 1626 har eg ikkje gjennomgått kjeldematerialet.Albrikt husmann i Tjugum. 1625 (LR 40.1): landskatt av hm Albret husmandAlbrikt på Beim (Haf 57) i Solvorn. 1625 (LR 40.1): skatt for halvlønsdreng Laurids Beumbs Albert och LauridsAlbrikt på Kvam (Haf 43/45) i Solvorn. 1626 pinse (LR 42.3): skatt for fullønsdreng Joen Quammis Albr(e)tt. 1626 jul (LR 43.2): skatt for fullønsdreng Albert paa QuammeAlbrikt i Orvedal (Vik 16) i Vik. 1625 (LR 40.1): landskatt Albert Oruedall. 1626-27 (LR 41.4): leidang Peder och Albret Oruedall. 1626 pinse (LR 42.3): landskattAlbrikt på Rislåg (Vik 18) i Vik. 1620 (LR 31.5): landskatt Albret Rißlou. 1621 (LR 33.6): landskatt av øgm/hm Alberdt Rißlouff. 1622-23 (LR 34.4): sakefall Albredt Rißloch for vlydighed...Albrikt på Voll (Vik 27) i Vik. 1623 (LR 36.6): landskatt Albredt Vold

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.