Gå til innhold
Arkivverket

[#61214] Hjelp til å tyde innflytting til Tønsberg, Susanne Steen, født Qvamme


Gjest Gry Axelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Axelsen

Susanne Steen, født Qvamme flyttet til Tønsberg fra Molde. Hun var nylig blitt enke etter Christopher Olsen Steen.Jeg trenger hjelp til å tyde innflyttingen. 'Jeg greier å tyde: At oppholde seg hos sin ??????? broder? Hans Olsen Framer.Greier noen å tyde det som mangler?Vestfold fylke, Tønsberg, Ministerialbok nr. I 7 (1845-1854), Inn- og utflyttede 1845, side 305. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Det kan da ikke være hennes bror. Hun er født i Alta / Talvik. Kan det være hennes avdøde manns bror tro? Hun heter jo Olsdatter Qvamme,så de har jo felles navn,og hun har en bror født 1790 ved navn Hans Christinan Olsen Qvamme, men dette blir mer og mer merkelig. Hvorfor kaller han seg da Framer?Jeg finner at hennes datter Jomfru Christine Marie Steen flytter til Nedre Råel i Slagens sogn i 1846. Da er hun 22 år.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.