Gå til innhold
Arkivverket

[#61221] Johannes Holm, kirkesanger og klokker på Bakklandt, Trondheim


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

JEG ER IMPONERT OVER DERE!!!!!!Dette tror jeg var rette tipset.Jeg fant denne Karen Marie Andersdatter, født 1777 i Levanger. Hun var datter av Anders Nilsen Levanger og kona Gudlov Olsdatter. Hun er døpt i Levanger, og fadderne er Karen Moe på Levanger, Berthe Olsdatter Moe, Else Nielsdatter Moe, Niels Andersøn Moe og Jonas Olsen Levanger LenkeI Folketellingen for 1801 for Levanger finner jeg denne familien på Levangers Plads i Skogn:Anders Nielssen Huusbonde 55 Begges 1ste egteskab Huus eier og snedker, Golla Olsdtr Hans kone 52, Ole Anderssen Deres børn 8 og Birgithe Andersdtr Deres børn 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Jeg trenger litt hjelp til tyding av skrift, det gjelder faddere til disse barna til Johannes Holm i hans første ekteskap. Det står også noe mer etter Johannes Holm under foreldre, som jeg ikke klarer å tyde også.1. Berthe Martha Holm, døpt 3. februar 1788 i Vor frue Kirke, Trondheim. Berte Martha Holm, døpt i Vår frue den 3. februar 1788. Faddere XX Bang, frøken Klingenberg, Jomfru Lysholm, major Angell XX Finne og Otto Beyer BuschBarn nr. 6 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16345&uid=ny&idx_side=-57>Lenke 2. Theodorus Johannes Holm, døpt 3. februar 1789 i Vor frue Kirke, Trondheim. Theodorus Johannes Holm, døpt 3. februar 1789. Faddere majorinne Sara Marie Bang, madam Marie Angell, Jomfru Nicolina Lysholm, generallieutnant A……. Casper Hermand vKrogh, XX Colbiørnsen Capellan FormannBarn nr. 6Lenke 3. Theodora Johanna Holm, født 23. april 1790 og ble døpt 27. mai 1790 i Vor frue Kirke, Trondheim. Teodora Johanna Holm, født 23. april 1790. Døpt i Vår Frue Kirke, faddere: Madam Boletha Christina Hansen, Jomfru Nicolina Lysholm, Jomfru Agnete Angell, Generallieutnant Johan Wibe von der Osten, major Bang og Consul Joh. Braack.Barn nr 37Lenke 4. Olava Theodora Holm, født 8. september 1792 og ble døpt 28. september 1792 i Vor frue Kirke, Trondheim. Faddere: XX Finne, madam Leganger, Jomfru Suhm, Lieutnant Hegermann, fogd Dons og Gunner BergBarn nr 63Lenke 5. Michael Guldbiørn Holm, født 27. oktober 1793 og ble døpt 28. november 1793 i Vor frue Kirke, Trondheim, faddere XX Lysholm, frøken Tillisch, jomfru Fabritius, cancelliråd Tyrholm, pastor Hans Jacob Wille (Wibe) og XX Ole SmidtBarn nr 66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Dessverre er det bare den første lenken som virker. Her står det at han er Handler (ser ut som Hundler!) b(or) i Gjild Vang Veyten (idag Gielvangveita).Jeg kikket på noe dette før, og jeg tror det står handler også ved neste barn.Fadderne er jo av 'høyeste overklasse'. Det er ikke sikkert det er noe slekt, men utelukket er det vel ikke.Det er så fint vær at jeg sitter ute. Kan se på det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det blir konfirmert en Johannes Gundb. Holmlie i Vukku i Verdal i 1770, nr 1 aller øverst til høyre:LenkeFarsnavnet hans er Gundbjørnsen.Johannes ble døpt 1 Trin 1754 (uekte)i Verdal med foreldre Dragon Gundbjørn Thoresen Midt Jellen og Berete Olsdatter Vester Holmlien. Foreldrene ble gift 21 Trin 1755.Jeg tror denne Johannes Gundbjørnsen Holmlie er verdt å undersøke nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.