Gå til innhold
Arkivverket

[#61231] Hvem er faren til Stein Johannes Berdinessen f. 1890 på Røvær, Skåre, Haugesund


Gjest Arne Kjell Øverland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Kjell Øverland

Stein Johannes Berdinessen er født 29.11.1890 på Røvær. Døpt. 21.12.1890 i Skåre kirke. Barnefar er Berdinius Larsen Hagland født 1872 og moren Hanna Bertine Torkjelsdatter Røvær f. 1869. Se nr. 5 [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060518070057.jpg>LenkeHun ble gift 10.07.1890 med Ola Severinsen Johannesson Austre Hagland f. 1867 d. 1901 Se nr. 8 LenkeStein Johannes er konfirmert 30.04.1905 i Vår Frelses kirke. Mora og stefaren bodde da på Risøen i rode 8. Vaksinert 16.10.1891. I kirkebøkene er far: Berdinius Larsen Hagland f. 1872 oppgitt både ved dåpen og ved konfirmasjonen i 1905. Se nr. 12 LenkeStein giftet seg med senere Laura Jakobsdatter Leite f. 1891Det har ikke lykkes meg å finne Berdinius Larsen Hagland og hans opphav. Han er nevnt som snekkersvend i begge tilfelleneDet er i folketellingen i 1900 under Kallevik, AvaldsnesBerdinus Larsen f. 1874 som i 1900 bor i Avaldsnes på Kallevik og er gift med Rannveig Sofie Knutsdatter, de har sønnen Knut G. Berdinesen født 17 12 1899. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Bertinius Larsen f.9.3.1872 er sønn av Holger Larsen og Helga Tostensdtr. De var 34 og 29 år i 1872 og han var født i Haugesund. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjell Øverland

Dere gutter har truffet blink, jeg må ha totalt oversett denne Berdinius som dere har funnet, nå blir min kollega glad, for sin nye biologiske oldefar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Han kalles Bertinius både ved egen dåp og ved sin uekte sønns dåp, samt i forletellingen. Luter litt på hvorfor du konsekvent kaller han for Berdinius :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjell Øverland

Litt kluss i navnegivingen, men i Skåreboka heter sønnen Berdinessen, men rett skal være rett. Takk for hjelpen så langt. AKO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjell Øverland

Ser at det henvises til at han er født 9.3.1872, men i hvilken kirkebok er det dere da henviser til, jeg finner ham ikke i Torvestad/Skåre dersom det skulle være denne. Haugesund er jo ikke så tidelig med egen kirkebok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

BERTINIUS HOLGERSEN Pedigree Male Event(s): Birth: 09 MAR 1872 Christening: 12 MAY 1872 Skaare, Rogaland, Norway Death: Burial: Parents: Father: HOLGER LARSSEN Family Mother: HELGA TORSTENSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjell Øverland

Fant etterhvert de data som dere har lagt inn, ser også at det kanskje er den Bertinius Larsen som er gravlagt i 1946 på Vår Frelsers Gravlund. Graven er i dag slettet.Dette fant jeg ut i gravminner på DIS NORGEEtter et søk på nettet fant jeg bilde av hans foreldre, så ds ble det mer spennendeTakk for hjelpen så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.