Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ole Arild Vesthagen

[#61233] Hans Jacobsen Tveten i Lier

Recommended Posts

I en rettsak i Gran på Hadeland i 1756 framgår det at min ane Jacob Hansen Gisleberg hadde sønnen Hans Jacobsen Tveten i Lier prestegjeld. Hans må være født før kirkebokas begynnelse i 1707.Er det noen som har opplysninger om Hans Jacobsen? Famile, etterkommere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore Jørgen Løwe

I bind 4 s 438 av bygdebøkene for Lier så står det under Søndre Tveiten at enka Berte Larsdatter i 1736 giftet seg med Hans Jacobsen. Det står ikke når han døde. Lierbøkene ligger elektronisk tilgjengelig på nettet, men jeg har ikke adressa i farta. Jeg fant ham ikke i farta i min kopi oversikt over døde i Lier

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

hei, her er trolovelsen, 14. nov. 1736 (giftet seg i desember), jfr. innlegg 2: LenkeBerte døde i 1770, og det står ikke oppført noen barn, bare hennes fra 1. ekteskap. Jeg fant ham heller ikke under 'døde i Lier', men jeg har ikke sjekket evt. dødsfall i kirkebøkene. Du får tak i bygdebøkene på denne adressen: www.lier.kommune.no/liers-historie.vennlig hilsen Astrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

her er dødsfallet til Berte, og da hun var født i 1690, er det kanskje ikke så rart at de ikke hadde barn (Hans levde da, så hvis han ikke flyttet, bør en kunne finne dødsfallet hans): LenkeAstrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal dere ha, dette var til god hjelp. Jeg fant overdragelsen av garden til Bertes sønn i 1760 i panteboka. Der står det at de ikke hadde noen barn, men at hun hadde fire sønner i første ekteskap.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.